142 طرح تولیدی سال جاری در استان اردبیل بهره برداری می گردد

به گزارش مجله خبری تیرول، رئیس صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از تکمیل و راه اندازی 142 طرح تولیدی - صنعتی در این استان در امسال اطلاع داد.

142 طرح تولیدی سال جاری در استان اردبیل بهره برداری می گردد

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، رامین صادقی دوشنبه 11 فروردین در تشریح فعالیت های صنعتی در استان اضافه نمود: در قالب این طرح ها واحدهای نیمه تمام با پیشرفت مختلف تکمیل شده و به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: در سال گذشته 57 واحد راکد به چرخه فراوری بازگشت، این واحدها با مسائل مدیریتی، حقوقی و بانکی روبرو بودند و با برطرف مشکل دوباره فعال شدند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اضافه نمود: در سال گذشته اقدامات خوبی در حمایت از فراوری و رونق واحدهای صنعتی انجام شد و این اقدام زمینه اجرای برنامه های مناسب در سال جهش مالی را فراهم نموده است.

صادقی گفت: هم اکنون تعدادی از واحدهای فراوریی استان بر اساس ظرفیت اسمی فعالیت می نمایند اما تعدادی نیز به ظرفیت های واقعی نزدیک شده و در کوشش هستند تا با افزایش فراوری و ایجاد اشتغال در بازار حضور یابند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اضافه نمود: تمرکز در استان بر این است تا صاحبان سرمایه موردحمایت و تشویق قرار گرفته و به ظرفیت واقعی فراوری برسند.

وی همچنین به ظرفیت های معدنی استان اردبیل اشاره نمود و گفت: در شهرستان مشگین شهر معدن مس، طلا و مولیبدن شناسایی و ذخایر آن ها برآورد شده و حتی صنایع غیرفلزی نظیر واحد صنعتی ولید کاغذ از سنگ مجوز گرفته است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: سال جاری پهنه معدنی جنوب استان نیز آماده واگذاری بوده تا اشتغال استان در این بخش هم متحول گردد.

صادقی همچنین گفت: در مقابله با بیماری کرونا فراوری محصولات بهداشتی به ویژه مواد ضدعفونی نماینده و ماسک در استان افزایش یافته و روزانه سه هزار عدد ماسک آماده عرضه به بازار است.

وی همچنین اظهار کرد: با توجه به ضرر و زیان واحدهای فراوریی و صنعتی به دلیل شیوع بیماری کرونا اضافه نمود: سعی بر این است آثار و ضرر و زیان ناشی از این فضا مورد ارزیابی قرار گرفته و دربسته های حمایتی از فراورینمایندگان و صاحبان صنایع حمایتی جدی انجام گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 955

به "142 طرح تولیدی سال جاری در استان اردبیل بهره برداری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "142 طرح تولیدی سال جاری در استان اردبیل بهره برداری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید