صدور ویزای ایران برای گردشگران تجاری و درمانی

به گزارش مجله خبری تیرول، معاون گردشگری در جریان اجلاس جهانی گردشگری کشورهای دی هشت (D-8) از صدور ویزای ایران برای گردشگران تجاری و درمانی، با وجود محدودیت های صدور ویزا در دوران کرونا اطلاع داد.

صدور ویزای ایران برای گردشگران تجاری و درمانی

ولی تیموری، معاون گردشگری، به نمایندگی از ایران با حضور در پنل تخصصی وزرای گردشگری D-8 به سخنرانی درباره اقدامات جمهوری اسلامی ایران در همزیستی با ویروس کرونا و نتایج حاصل از این تجارب برای دوران پیش رو پرداخت. این اجلاس به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مقامات و مسؤولان گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی D-8 و بعضی صاحب نظران بین المللی برگزار گردید.

تیموری با اشاره به اقداماتی چون مدیریت جو روانی حاصل از کرونا، ارائه بسته های حمایتی اقتصادی به ذی نفعان صنعت گردشگری و کاهش هزینه ها و مخارج آن ها و همزمان کوشش برای ترویج سفرهای هوشمند و مسئولانه، اظهار کرد:

همزمان با تمرکز بر گردشگری داخلی برای رونق کسب و کارهای گردشگری در دوران کرونا توجه ویژه ای نیز به احیای گردشگری بین المللی معطوف شده است و به این منظور طبق رایزنی ها و هماهنگی های صورت پذیرفته با وزارت امور خارجه در طول دوران کرونا صدور ویزا برای ورود گردشگران تجاری و گردشگران درمانی بین المللی قابل انجام است. از سوی دیگر وبینارهای متعددی با مقامات گردشگری بازارهای هدف برگزار و در آن ها بر ضرورت تداوم مراودات و همکاری های گردشگری تاکید شد.

معاون گردشگری کشور به رونق سفر هوشمندانه و مسئولانه با رویکرد سفرهای خانوادگی و بعلاوه تغییر الگوی سفر به واسطه ترس و نگرانی شدید جهانی درباره شیوع ویروس کرونا اشاره نمود و آن را نتیجه تجربیات به دست آمده در طول کرونا دانست. وی بعلاوه تاکید نمود:

در این دوران و در پساکرونا دستخوش تغیرات خواهد شد و گردشگران، سفرهای نزدیک تر، ایمن تر، با میانگین اقامت کمتر و در فضاهای بازتر را ترجیح خواهند داد؛ لذا تجدید نظر در رویکرد بازاریابی و بازتعریف محصولات گردشگری و روی آوردن به تورهای طبیعت گردی، گردشگری روستایی، اکوتوریسم، گردشگری کشاورزی و بوم گردی می توانند اولویت بیشتری پیدا نمایند.

گفتنی است که سازمان همکاری های اقتصادی متشکل از هشت کشور اسلامی در حال توسعه شامل ایران، اندونزی، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، مالزی، مصر و نیجریه است. در این اجلاس رئیس مجلس اروپا، نخست وزیر سریلانکا، رئیس جمهور کونگو، دبیرکل اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل نیز سخنرانی کردند.

منبع: کجارو / دنیای اقتصاد
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2070

به "صدور ویزای ایران برای گردشگران تجاری و درمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور ویزای ایران برای گردشگران تجاری و درمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید