گیاهان سازگار با نور کم در منزل

به گزارش مجله خبری تیرول، در دنیای شلوغ و پر هیاهوی امروزی بیشتر افراد در خانه های آپارتمانی زندگی می کنند. معمولاً این آپارتمان ها دارای متراژ کمی هستند و حتی گاهی اوقات با وجود پنجره های بزرگ نور به اندازه کافی به فضای داخل آن ها نمی تابد مگر اینکه رو به جنوب ساخته شده باشند. آپارتمان های ساخته شده رو به شمال شاید نور لازم برای روشن نمودن فضای داخلی را فراهم کنند اما از تابش مستقیم آفتاب بی بهره هستند. افراد خوش ذوق و سلیقه سعی می کنند با حدالقل امکانات از زندگی لذت ببرند و فضایی جذاب و دوست داشتنی ایجاد کنند. یکی از روش هایی که حس سلامتی، زندگی و شادابی را به فضای کم نور آپارتمان می بخشد، استفاده از گل و گیاهان است. اگر به مراکز فروش گیاهان آپارتمانی مراجعه کنید با تنوع بالایی از گل و گیاه رو به رو می شوید و به راحتی می توانید گیاهان آپارتمانی سایه دوست را انتخاب و خریداری نمائید. این روزها فروش اینترنتی گل و گیاه آپارتمانی نیز رایج شده است و تنها با دیدن تصویر آن ها در اینترنت می توان نسبت به خرید اقدام نمود و دیگر نیازی به صرف وقت برای خرید از مکان های مختلف در سطح شهر نمی باشد.

گیاهان سازگار با نور کم در منزل

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمانهای قدیمی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

فواید گیاهان مقاوم آپارتمانی

استفاده از گیاهان آپارتمانی تاثیر بسزایی در آرامش روح و روان افراد می گذارد. نگاه کردن به این گیاهان و مراقبت و رسیدگی به آن ها بهترین راه برای کسب آرامش و برطرف دغدغه های روزمره است. آن ها حسی از طبیعت و حیات را به فضای خانه منتقل نموده و منجر به تقویت حافظه می گردند. از این رو گیاهی را انتخاب کنید که به آن علاقمند هستید و از حضور آن در خانه لذت می برید. همانطور که می دانید گیاهان نقش بسیار مهمی در تصفیه هوا دارند و با آزاد نمودن اکسیژن هوایی تازه و تمیز برای تنفس فراهم می نمایند. قرار دادن این گیاهان در گوشه و کنار منزل از جمله روی میز مطالعه، کنار پنجره آشپزخانه، در اتاق نشیمن، روی کانتر و … به میزان قابل توجه آرامش را برای شما به ارمغان می آورند. اگر از بی خوابی رنج می برید گیاهی را در اتاق خواب خود قرار دهید که به آرامش ذهنی شما یاری نموده و خوابی خوب و راحت به شما هدیه دهد. گیاه پوست ماری بهترین گزینه برای اتاق خواب است.

گیاهان آپارتمانی سازگار با نور کم

گل ها و گیاهان دارای تنوع بسیار بالایی هستند و هر کدام زیبایی و فواید منحصر به فرد خود را دارند. اگر با اسامی گیاهان آپارتمانی مقاوم آشنا باشید به راحتی می توانید نسبت به خرید گیاه آپارتمانی مورد نظر اقدام نمائید. در این نوشته از ما به معرفی این گیاهان می پردازیم. گیاهان آپارتمانی گلدار و یا بدون گل جزء گیاهان سایه دوست به شمار می آیند و نور معمولی آپارتمان برای رشد و سرزندگی آن ها کافی است. هم چنین طراحی دکوراسیون منزل با گیاهان اپارتمانی از ایده هایی است که بد نیست به اجرای آن فکر کنید. موارد زیر بهترین گیاهان آپارتمانی می باشند که در شرایط مطلوب منزل به خوبی رشد می نمایند. در ادامه با ما همراه باشید.

سرخس آسپاراگوس

نگهداری و مراقبت از گیاه آسپاراگوس در مقایسه با سایر گیاهان بسیار آسان تر است. این گل احتیاجی به محیط مرطوب ندارد اما باید فضای کافی برای رشد شاخه های آن فراهم شود تا به راحتی گسترش پیدا کند. آسپاراگوس هم با فضای روشن و هم با فضای کم نور وفق پیدا می نماید اما مهمترین نکته ای که در مراقبت از آن باید رعایت شود عدم تابش نور مستقیم خورشید به آن است زیرا نور مستقیم منجر به زرد شدن و ریزش برگ های آن می شود.

گیاه پول چینی

این گیاه همانطور که از نامش پیداست یک گیاه چینی است که به دلیل زیبایی و مزایای خود به محبوبیت ویژه ای در بین افراد دست یافته است. برگ این گل همانند سکه های پول در کشور چین است، از این رو نام آن را گل چینی نامیده اند. آبیاری کم و عدم احتیاج به نور مستقیم خورشید از ویژگی های شاخص این گیاه است، از این رو در آپارتمان های کم نور، خانه های کوچک، راهروها و سایر مکان هایی که نور آن ها زیاد نیست می توان از این گیاه استفاده نمود.

گیاه فیتونیا

گیاه فیتونیا یک گیاه بومی از جنگل های کشور پرو است که در زیر سایه سایر درختان رشد می نماید، از این رو آن را باید دور از تابش مستقیم نور خورشید قرار داد. تابش نور زیاد به این گل می تواند برگ های آن را سفید نموده و رگه های صورتی روشن آن ها را محو نماید. نگهداری از این گیاه در شرایط معمولی خانه امکان پذیر نیست زیرا این گل ها به رطوبت پایدار برای رشد و نمو احتیاج دارند.

گیاه ستاره زمینی

دلیل اصلی نام گذاری این گیاه به نام ستاره زمینی شکل برگ های آن و رشد چند سانتی متری آن از سطح زمین می باشد. ستاره زمینی باید در سایه نگهداری شود و از تابش نور مستقیم خورشید به آن جلوگیری شود. مقاومت این گل در برابر نور خورشید را می توانید با تغییر رنگ برگ های آن بسنجید. تابش بیش از حد نور خورشید رنگ برگ های آن را سفید نموده و آن ها را می سوزاند اما نور کم و طیف های قرمز، رنگ برگ ها را به سبز متمایل می سازد.

گیاه بگونیا هندوانه ای

این گیاه در جنوب آمریکا رشد می نماید و دارای برگ های بسیار جذاب و زیبا می باشد. ارتفاع این گیاه به 10 الی 15 سانتی متر می رسد و یک گیاه سایه دوست محسوب می شود. بگونیا هندوانه ای به رطوبت احتیاج دارد ، از این رو می توان آن را در گلخانه یا تراریوم نگهداری نمود. آبیاری این گیاه باید هفته ای دو بار انجام شود، همچنین نور نباید مستقیم به آن بتابد.

مراقبت و نگهداری از گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی سازگار با نور کم بهترین گزینه برای منازل و آپارتمان های کم نور می باشند. با باز گذاشتن پنجره های خانه می توان هوای لازم برای گیاه را فراهم نمود تا ساقه آن قوی تر شده و مقاومتش بالاتر رود اما این گیاهان را باید از وزش باد مستقیم کولر یا باد پنجره حفظ کرد. اگر هوای بیرون از منزل سردتر از هوای درون باشد نباید پنجره ها را باز نمود زیرا تغییر ناگهانی دما مقاومت گیاه را از بین می برد و برگ های آن فرو می ریزند.

آبیاری گیاهان آپارتمانی باید به دقت صورت گیرد زیرا بیشتر این گیاهان به دلیل آبیاری زیاد از بین می فرایند. از این رو در زیر گلدان آن ها زیر گلدانی قرار دهید تا پس از هر بار آبیاری آب اضافی از زیر گلدان خارج شود. همچنین آب خیلی سرد و آب کلردار به گل ها آسیب خواهد رساند. آبیاری این گیاهان اصولاً در گرم ترین ساعات روز و هنگامی که خاک گلدان خشک است انجام می گیرد.

از دیگر عوامل موثر در شادابی و طراوت گیاهان آپارتمانی مناسب بودن میزان رطوبت و درجه حرارت محیط است. دمای خانه برای نگهداری این گیاهان نباید کمتر از 20 درجه باشد، همچنین رطوبت لازم باید برای محیط نگهداری آن ها فراهم شود. گفتنی است که برای رشد گیاهان سازگار با نور کم می توان از تقویت نماینده گیاهان آپارتمانی استفاده نمود. رشد و پرورش گیاهان آپارتمانی باید با علاقه صورت گیرد، در این صورت گیاه همیشه تازه و سرحال بوده و تاثیری ایده آل بر محیط خواهد داشت. گیاهان آپارتمانی تصفیه نماینده هوا هستند و هوایی پاک برای شما به ارمغان می آورند.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 744

به "گیاهان سازگار با نور کم در منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیاهان سازگار با نور کم در منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید