مصاحبه های جانسون و مرکل در مورد روسیه و چین

به گزارش مجله خبری تیرول، نخست وزیر انگلیس و صدر اعظم آلمان در مورد فعالیت های روسیه و چین بحث به مصاحبه پرداختند.

مصاحبه های جانسون و مرکل در مورد روسیه و چین

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش به نقل از خبرگزاری تاس، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان امروز (شنبه) در مورد فعالیت های روسیه و چین با همدیگر بحث و گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، دفتر نخست وزیری انگلیس در بیانیه ای که در پی مذاکرات جانسون و مرکل در حاشیه نشست گروه هفت در شهر کورن وال (یکی از شهرستان های تشریفاتی در ناحیه جنوب غربی انگلیس) به انجام رسید، مدعی شد: شماری از مسائل بین المللی از جمله فعالیت های بی ثبات کننده روسیه و چین مورد بحث و گفتگو نهاده شد.

انتظار می رود مسأله (روسیه و چین) یکی از نکات برجسته در برنامه نشست سران گروه هفت باشد که در آن انگلیس، آلمان، ایتالیا، کانادا، آمریکا، فرانسه و ژاپن حضور دارند.

در این بیانیه که از سوی نخست وزیری انگلیس منتشر شده، آمده است: جانسون و مرکل بر اهمیت همکاری انگلیس و آلمان به شکلی دو جانبه به منظور تقویت تجارت، امنیت و روابط دو جانبه توافق کردند.

روز گذشته هم جانسون به اسم اولین سخنران در نشست گروه هفت، این ملاقات را فرصت بزرگی برای مقابله با ویروس کووید-19 خوانده بود.

او گفته بود: آینده عادلانه تر برای دنیا ضروریست. ما باید اطمینان حاصل کنیم که با بهبودی این ویروس پیشرفت نموده و رو به جلو می رویم. اکنون نشست گروه 7 فرصت بزرگی برای این کار است.

آنگلا مرکل هم پس از ورود به این نشست گفته بود: امیدوارم رهبران گروه 7 بتوانند نتایج خوبی بدست آورند و به تعهد مشترکی برای اهدای 1 میلیارد دوز واکسن به کشور های فقیرتر برسند. این در حالی است که روزنامه ایندیپندنت گزارش داد سران کشور های عضو گروه 7 با درخواست ها برای اختصاص میلیارد ها پوند به منظور خاتمه دادن به کمبود واکسن کرونا در کشور های فقیر مخالفت نموده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1824

به "مصاحبه های جانسون و مرکل در مورد روسیه و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصاحبه های جانسون و مرکل در مورد روسیه و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید