پکن به دنبال مشکل آفرینی در دریای چین جنوبی نیست

به گزارش مجله خبری تیرول، خبرنگاران: رئیس جمهوری چین خاطرنشان کرد که پکن به دنبال مشکل آفرینی در دریای چین جنوبی نیست و در مقابل اقدامات تحریک آمیز کشورهای دیگر به شکلی مناسب واکنش خواهد داد.

پکن به دنبال مشکل آفرینی در دریای چین جنوبی نیست

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ ژی جینپینگ رئیس جمهوری چین شب گذشته و در دیدار با نجیب رزاق نخست وزیر مالزی، در اظهاراتی بیان کرد که کشورش به دنبال مشکل آفرینی در دریای چین جنوبی نیست اما پکن در مقابل اقدام تحریک آمیز کشورهای دیگر به شکلی مناسب واکنش نشان خواهد داد.

این اظهارات در شرایطی بیان شده است که تنش بین چین و ویتنام بر سر تصمیم پکن در اوایل ماه می برای حفاری چاه های نفتی در آب های مورد مناقشه بین جزایر پاراسل و سواحل ویتنام در دریای چین جنوبی شدت یافته است.

چند روز پس از شروع عملیات حفاری از سوی چین، فیلیپین نیز پکن را متهم کرد که با ادعای مالکیت بر جزایر مرجانی مورد مناقشه اسپارتلیس به دنبال ساخت اولین باند فرودگاهی در دریای چین جنوبی است.

کشورهای برونئی، تایوان و مالزی نیز هرکدام بر بخش هایی از عرصه دریای چین جنوبی که به طور بالقوه سرشار از منابع نفت و گاز است ادعای مالکیت دارند.

کارشناسان بر این باورند که چین به طور فزاینده ای اراده و توان لازم برای تحقق ادعاهای ارضی خود بر آب های مورد مناقشه را دارد، امری که موجب نگرانی فزاینده دیگر طرف های درگیر در این مناقشه شده است.

ژی جینپینگ همچنی در دیدار شب گذشته خود با نجیب رزاق، خطاب به وی گفت که وضعیت دریای چین جنوبی به طور کلی باثبات است، اما نشانه هایی آشکار شده است که نیازمند توجه ما هستند.

وی در ادامه گفت که چین و مالزی بایستی به منظور تقویت گفتگوها و ارتباطات، گسترش همکاری های دریایی و توسعه مشترک به منظور حفظ صلح و ثبات در دریای چین جنوبی با یکدیگر همکاری نمایند.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 491

به "پکن به دنبال مشکل آفرینی در دریای چین جنوبی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن به دنبال مشکل آفرینی در دریای چین جنوبی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید