لنکاوی یا پنانگ؟ کدام شهر را برای سفر به مالزی انتخاب کنیم؟!

به گزارش مجله خبری تیرول، لنکاوی و پنانگ دو تا از معروف ترین شهرهای مالزی هستند. کشور شگفت انگیز و زیبای مالزی یا بهتر است بگوییم شبه الجزیره مالزی توجه دنیایان را به خود جلب نموده است . دنیاگردان و مسافرین که برای اولین بار به این کشور سفر میکنند ، سفری فوق العاده در کشف ناشناخته های مالزی در پیش روی خود دارند که قطعا محصور آن می شوند. این کشور زیبا به خاطر سواحل متعدد و تنوع منطقه ها و جاذبه های طبیعی ، یکی از مهمترین مقاصد گردشگری دنیا ، به خصوص در ورزش هایی مانند غواصی دارای معروفیت بسیار زیادی است .

لنکاوی یا پنانگ؟ کدام شهر را برای سفر به مالزی انتخاب کنیم؟!

علاوه بر ساحل و جزیره های متنوع آن ، جنگل های انبوه و سرسبز یکی دیگر از جذابیت های مالزی می باشد. از نظر جاذبه های شهری هم، آسمان خراش های بلند و رستوران های مشهور کشور مالزی حرف های زیادی برای گفتن دارد. در این کشور می توانید به تماشا منطقه های بروید که چهره میلیون ها سال قبل این کره خاکی را به نمایش شما عزیزان می گذارد و اینکه بی علت نیست که این کشور مدرن را تمام آسیا Truly Asia نامیده اند. بیشتر شهرهای مالزی پذیرای گردشگران سراسر دنیا هستند اما از میان این همه شهر دو شهر لنکاوی و پنانگ بسیار معروف و در بین گردشگران بسیار محبوب هستند.

در این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران ما دو شهر لنکاوی و پنانگ را به شما معرفی نموده و شرایط هر کدام را بازگو می کنیم تا اگر شما برای سفر به یکی از این دو شهر مرددید بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید، پس با مقاله لنکاوی یا پنانگ؟ کدام شهر برای مسافرت ایرانیان بهتر است؟ همراه باشید.

برای خرید بلیط هواپیما مالزی خبرنگاران اینجا کلیک کنید.

معرفی اجمالی شهر لنکاوی

شهر لنکاوی از صد جزیره تشکیل شده است که در تلاقی تنگه مالاکا با آب های دریای آندامان واقع شده است . این شهر در سواحل شمال غربی کشور مالزی قرار گرفته است و بسیاری از جزایر لنکاوی از جنگل های انبوه پوشیده شده است و بعلاوه غیر مسکونی هستند و تعدادی از جزایر لنکاوی به مکان های عجیب تبدیل شده است که باعث جذب بازدید کنندگان از سراسر دنیا شده است . در ضمن بد نیست بدانید که اقتصاد شهر لنکاوی متکی به زمین با کاشت و برداشت کوئوچو برای فراوری لاستیک می باشد .

در لنکاوی ماهیگیری بیشترین توجه و گرایش مالی برای گردشگر ها می باشد و زیبایی های طبیعی و تخریب ناشدنی اکولوژیک جزایر و تاکید دولت مالزی بر حفظ و حراست از آنها در سال های اخیر بیش از پیش مورد توجه و اهمیت قرار گرفته است . تقریبا تمام جاذبه های گردشگری اصلی این شهر ریشه ای در حکایات و افسانه های گذشته دارند و بعلاوه این شهر دارای منظره ها و جاذبه های گردشگری فراوانی است که می توان به آبشارهای تلاگاتوجو ، جزیره وایانگ بانتینگ که گفته می شود خون آشام در این جزیره وجود دارد و زیبایی های طبیعی مثل ماسه های سفید و آب های روشن کریستالی ، درختان استوایی و … اشاره نمود.

معرفی اجمالی شهر پنانگ

پنانگ جزیره شگفتی ها در مالزی است و سواحل ماسه ای طلایی ، نخل های سرسبز و سربلند ، جنگل های استوایی ، حیوانات و پرندگان و میوه های متنوع آن ، همه و همه کنار هم قرار گرفته است تا مروارید مشرق زمین را بسازند و به خود ببالد . شهر زیبای پنانگ یکی از مشهورترین تفرجگاه های اقامتی مالزی است، این استان شامل جزیره پنانگ و باریکه ای از سرزمین اصلی می شود .شهر پنانگ دارای آب و هوای گرمسیری فوق العاده ای است و معمولا تمام سال گرم و مرطوب می باشد باران های موسمی در این شهر مرسوم است که گاهی حتی 3 روز طول می کشد. جشنواره های زیادی در این شهر برگزار می شود که می توان به جشنواره تایپوسام ، جشنواره های بین المللی گل پنانگ ، جشنواره مسابقات بین المللی قایق رانی اژدها پنانگ ، جشنواره های فرهنگی و غذایی پنانگ و جشنواره های ارواح گرسنه اشاره نمود .

پایه اقتصاد پنانگ از شروع بر بازرگانی بود و تجارت ادویه سوماترا می باشد و به علاوه بازرگانان بسیاری هم برای خرید انواع ماهیان و پرندگان به آنجا سفر می کردند و بخش اعظم تجارت با تنگه ملاکا و جنوب تایلند را شامل می شده است .

شهر پنانگ دارای منظره ها و منطقه ها تماشای فراوانی برای رفاه حال گردشگران دارد که می توان به مسجد کاپیتان کلینگ ، پارک پرندگان ، معبد که کلاک سی ، ساحل باتو فرینیگی ، قلعه تاریخی کورن والیس و موزه اسباب بازی اشاره نمود.

مقایسه آب و هوای لنکاوی و پنانگ

لنکاوی: به علت نزدیک بودن به خط استوا آب و هوای جزیره لنکاوی گرم و معتدل است، و میانگین دمای آن در گرم ترین روزها بین 31 تا 34 و در سردترین روزها بین 23 تا 24 درجه می باشد. برترین زمان سفر به لنکاوی از ماه ژانویه تا ماه مارس است که هوا بسیار عالیست و فصل داغ گردشگری می باشد.

پنانگ: آب و هوای جزیره پنانگ در همه فصول مساعد و تقریبا ثابت است، پس در هر زمانی سفر به آن لذت بخش خواهد بود اما بین ماه های آگوست تا نوامبر (مرداد تا آبان) برترین زمان سفر به این منطقه از نظر آب و هوایی می باشد.

مقایسه جاذبه های گردشگری لنکاوی و پنانگ

لنکاوی

لنکاوی هم به عنوان یکی از شهر های تماشای مالزی دارای جاذبه های گردشگری مختلف و متنوعی است . از جاذبه های گردشگری این شهر باید به میدان عقاب، پل هوایی لنکاوی، تله کابین، دنیای زیر آب، کانون یوگا، پارک وحش و بهشت پرندگان لنکاوی، پارک دریایی، موزه سه بعدی، آبشارهای تلاگاتو جو و… نام برد. این نوع از جاذبه های گردشگری شهر لنکاوی برترین و معروف ترین آنها به حساب می آیند.

اگر بخواهیم در خصوص این جاذبه های گردشگری در مقایسه با جاذبه های گردشگری پنانگ یک آنالیز کلی انجام دهیم، می توان گفت که این جاذبه های گردشگری در مقایسه با پنانگ بسیار کمتر می باشند و لنکاوی بیشتر به عنوان شهر ساحل خیز مالزی مورد توجه قرار می گیرد. در کل می توان گفت توصیه ما به شما این است اگر علاقمند به جاذبه های طبیعی هستید با سفر به این منطقه از زیبایی های طبیعی و سواحل بسیار زیاد آن نهایت لذت را خواهید برد.

پنانگ

جاذبه های گردشگری پنانگ به عنوان یکی از شهرهای تماشای بسیار زیبا مالزی می تواند دل هر بیننده ای را ببرد. شهر زیبای پنانگ به عنوان یکی از شهرهای تاریخی محسوب می شود که از معابد و آثار تاریخی آن می توان در طول سفر به پنانگ بازدید به عمل آورد. بعلاوه در این شهر حمل و نقل مقرون به صرفه و بسیار آسان است و شما می توانید جاذبه های گردشگری را به خوبی در این شهر مورد آنالیز قرار دهید.

آبشارها، جنگل ها، غار خفاش و آکواریوم بسیار زیبا و پل های آبی که در آن وجود دارد به عنوان جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می شوند لذا شما می توانید به پارک های این شهر که از آب و هوای مطلوبی بهره مند می باشد رفته و لحظات خوشی را سپری کنید. در کل می توان گفت که در شهر پنانگ شما انتخاب های بسیار زیادی برای سرگرمی و گردش خواهید داشت این موضوع می تواند به شما یاری کند که در زمان انتخاب پنانگ یا لنکاوی یک تصمیم بسیار مناسب اتخاذ نمایید.

مقایسه رفت و آمد در داخل شهر لنکاوی و پنانگ

لنکاوی: در شهر لنکاوی چیزی به نام حمل و نقل عمومی وجود ندارد و برای رفت و امد در داخل شهر تنها می توان از تاکسی استفاده یا از موسسات مربوطه ماشین اجاره کرد، همین مسئله سبب شده که رفت و آمد در این شهر گرانتر تمام شود.

پنانگ: برعکس لنکاوی در پنانگ سیستم رفت و آمد عمومی بسیار پیشرفته است و در سطح بالایی قرار گرفته است، به طوری که می توان با استفاده از تاکسی، مترو یا ریکشاو (3 چرخه های معروفی که در پنانگ برای رفت و آمد از آ ن ها استفاده می شود و به آن ها تریشاو هم می گویند) بسیار راحت ، سریع و مقرون به صرفه از جایی به جای دیگر رفت. از نظر هزینه جابجایی و سرعت و راحتی مسلما شهر پنانگ شرایط بهتری دارد.

مقایسه سرگرمیات لنکاوی و پنانگ

لنکاوی

همانطور که گفتیم لنکاوی به داشتن جاذبه های طبیعی، آثار تاریخی و سواحل زیبا مشهور است و کسانی که به این شهر سفر می کنند از این ها به عنوان سرگرمی لذت می گبرند. در لنکاوی شب ها که اصلا سرگرمی خاصی وجود ندارد و می توانید بعد از صرف شام در هتل استراحت کنید.

پنانگ

پنانگ از این نظر بهتر است و می توان علاوه بر گشت و گذار در مکان های تماشای به سرگرمیات هیجان انگیز دیگری از جمله غواصی، جنگل نوردی، بالا رفتن از آبشارها پرداخت، شب ها نیز می توانید به شهر جرج تاون رفته در ساحل باتوفرینگی قدم بزنید، از مغازه های بازارهای شبانه که تا صبح باز هستند خرید کنید، در کافه های خیابان جالان پنانگ که شب و روز کار می کنند از نوشیدنی های این شهر و غذاهای محلی و خیابانی پنانگ نوش جان کنید، در کافه هاردراک تا صبح موسیقی زنده گوش بدهید ، ضمن اینکه می توانید از غذاهای دریایی در کلاب شبانه روف تاپ لذت ببرید. با توجه به این که شهر پنانگ از سرگرمیات و جذابیت های بسیاری برخوردار است از این نظر می توان پنانگ را نسبت به لنکاوی برتر دانست.

مقایسه هزینه سفر لنکاوی و پنانگ؛ کدام یک مقرون به صرفه تر است؟

یکی دیگر از مقایسه هایی که باید بین پنانگ و لنکاوی انجام داد، مقایسه بین هزینه سفر به این دو شهر می باشد. اگر بخواهیم یک آنالیز کلی داشته باشیم، باید گفت که قیمت ها در این دو جزیره آن چنان تفاوت ندارد و با توجه به اینکه در یک کشور واقع شده اند هزینه ها یکسان است. افراد با توجه به هزینه ای که صرف می کنند و لذتی که از سفر خود می برند این مقایسه را انجام می دهند.

باید گفت که این موضوع بستگی به سلیقه افراد دارد. لذا برخی از افراد هستند که سعی می کنند خدمات بهتری را در این شهر دریافت کنند. در سفر به این دو شهر باید هزینه های بیشتری را خرج کنند. اما اگر بخواهیم در زمینه خرید در این دو شهر نکاتی را عنوان کنیم، باید گفت که خرید در پنانگ قیمت های بالاتری دارد و در لنکاوی می توانید در مغازه های مختلفی که به صورت آزاد به فروش محصولات می پردازند خریدهای خود را انجام دهید.

پس می توان گفت که در لنکاوی شما می توانید هزینه های کمتری را برای سفر به خرج دهید. اما این هزینه ها آنچنان محسوس نمی باشد. در کل لنکاوری نسبت به پنانگ مغازه های بیشتری را دارد و شما برای خرید بهتر می توانید اقدام نمایید.

مقایسه خورد و خوراک در لنکاوی و پنانگ

لنکاوی: در لنکاوی هم رستوران های لوکس و شیک وجود دارد هم غذاخوری های خیابانی که می توانید در همه آن ها از خوردن غذاهایی نظیر خوراک گوشت رندانگ، ایکان باکار یا ماهی کبابی، تالانگ ماسین یا ماهی شور کاری و بسیاری غذاهای لذیذ دیگر لذت ببرید.

پنانگ: در پنانگ انواع غذاهای مالایی و سایر کشورها مثل چین، هند، ویتنام، ایتالیا و… یافت می شود. غذاهای خوشمزه در رستوران های شیک و مدرن که از بودن در آن ها احساس خوبی پیدا خواهید کرد.

هر دو شهر رستوران ها و غذاهای خوبی دارند ولی پنانگ از نظر برخورداری از غذاهای بین المللی بهتر از لنکاوی است.

نتیجه گیری

اگر بخواهیم یک آنالیز کلی و مقایسه پایانی در خصوص پنانگ و لنکاوی داشته باشیم، باید گفت افرادی که قصد انتخاب تور پنانگ یا تور لنکاوی را در تور مالزی دارند، باید با توجه به نیازی که از سفر دارند، یکی از این دو شهر را انتخاب کنند. در متن بالا آنالیز شد که شهر گردشگری پنانگ دارای جاذبه های گردشگری مختلفی می باشند که افراد می توانند برای سفر و سیاحت آن ها را انتخاب کنند.

لذا سفر به لنکاوی قیمتی کمی پایین تر از پنانگ دارد. در کل توصیه ما این است که برای سفری گردشگری سعی کنید در ابتدا شهر پنانگ را در نظر بگیرید و سپس به سراغ لنکاوی بروید. نکاتی که در متون بالا در خصوص این دو شهر عنوان شد، به عنوان نکات کلیدی می باشد که خوب است در زمان انتخاب بین این دو شهر حتما به این نکات توجه داشته باشید.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 شهریور 1403 بروزرسانی: 9 شهریور 1403 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2381

به "لنکاوی یا پنانگ؟ کدام شهر را برای سفر به مالزی انتخاب کنیم؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لنکاوی یا پنانگ؟ کدام شهر را برای سفر به مالزی انتخاب کنیم؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید