اشتون کارتر: اقدامات تهاجمی چین باعث حضور آمریکا در آسیا-اقیانوسیه است

به گزارش مجله خبری تیرول، وزیر دفاع آمریکا در سخنرانی در پایگاه نظامی پرل هاربر در هاوایی گفت، مانورهای چین کشورهای آسیا-اقیانوسیه را متحد نموده و لزوم مشارکت آمریکا در این منطقه را افزایش داده است.

اشتون کارتر: اقدامات تهاجمی چین باعث حضور آمریکا در آسیا-اقیانوسیه است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (خبرنگاران)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا گفت: واشنگتن چندین دهه قدرت امنیتی اصلی در آسیا-اقیانوسیه بوده و خواهد بود. اقدامات چین کشورهای این منطقه را به شیوه دیگری متحد نموده است.

وی اضافه نمود: اقدامات تهاجمی چین در دریای چین جنوبی خارج از اصول و مقررات بین المللی و اتفاق نظر منطقه ای در مورد یک رویکرد غیراجباری برای حل مناقشات قلمرویی است.

کارتر ادامه داد: این اقدامات درخواست ها را برای مشارکت آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه افزایش داده و ما این درخواست ها را می پذیریم.

وی هشدار داد: چین نباید با ساخت پایگاه ها در مناطق مناقشه آمیز که ادعای مالکیت بر آنها را دارد، دریای چین جنوبی را نظامی نماید.

کارتر تاکید نمود: آمریکا حق دارد بدون توجه به اقدامات چین عملیات خود را در منطقه آسیا-اقیانوسیه انجام دهد. آمریکا براساس قوانین بین المللی هرکجای دنیا که بخواهد پرواز نموده، دریانوردی می نماید و عملیات انجام خواهد داد.

وزارت امور خارجه آمریکا 22 مه سال 2015 میلادی درخواست های پکن مبنی بر اینکه هواپیماهای شناسایی آمریکا پروازهای خود بر فراز مناطق مورد مناقشه در دریای چین را متوقف نمایند، رد کرد.

این در حالی است که کشورهای دیگر همچون مالزی، ویتنام، تایوان، برونئی و فیلیپین نیز در دریای چین جنوبی ادعاهای مالکیت مشترکی دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 518

به "اشتون کارتر: اقدامات تهاجمی چین باعث حضور آمریکا در آسیا-اقیانوسیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتون کارتر: اقدامات تهاجمی چین باعث حضور آمریکا در آسیا-اقیانوسیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید