مجلس انگلیس لایحه جانسون برای بازنگری در برگزیت را به رای می گذارد

به گزارش مجله خبری تیرول، مجلس انگلیس طرح نخست وزیر این کشور درباره توافق برگزیت با اتحادیه اروپا را به رای می گذارد.

مجلس انگلیس لایحه جانسون برای بازنگری در برگزیت را به رای می گذارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مجلس بریتانیا روز دوشنبه 14 سپتامبر (24 شهریور) طرح تازه بوریس جانسون نخست وزیر این کشور را که با بخش هایی از توافق برگزیت با اتحادیه اروپا در تعارض است به رای می گذارد.

نخست وزیر بریتانیا پیشتر پذیرفته بود که ارائه این لایحه ممکن است مقررات بین المللی را نقض کند، با این حال تاکید نموده است که گزینه دیگری پیش رو ندارد.

جانسون گفته است که بندهای مورد بحث در لایحه با هدف ابهام زدایی از شرایط آمده اند و تنها برای موقعیتی پیش بینی شده اند که مذاکرات تجاری شکست بخورد. با این حال گروهی از هم حزبی های جانسون از جمله ترزا می، نخست وزیر پیشین، با این لایحه مخالفت نموده اند.

تنش در روابط بریتانیا و اتحادیه اروپا در روزهای گذشته پس از آنکه دولت محافظه کار بریتانیا تصمیم به ارائه این لایحه گرفت افزایش یافته است.

شماری از دیپلمات های اتحادیه اروپا می گویند دولت بریتانیا می خواهد با پیش کشیدن بحث شکست مذاکرات تجاری، اروپا را برای پذیرفتن توافق یا ترک بدون توافق زیر فشار بگذارد.

اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا قبل از این با ابراز نگرانی شدید از لایحه جدید، آن را نقض قوانین بین المللی خوانده بود. داوید ساسولی، رئیس مجلس اتحادیه اروپا نیز گفته بود که تصمیم اخیر بوریس جانسون تبعات بسیار بدی برای بریتانیا در پی خواهد داشت.

به گزارش یورونیوز، نخست وزیر بریتانیا بر این باور است که اتحادیه اروپا میخواهد با استناد به توافق برگزیت بین ایرلند شمالی و دیگر مناطق بریتانیا از نظر مقررات مواد غذایی حصار ایجاد کند.

شرایط ایرلند شمالی پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در جریان مذاکرات برگزیت یکی از مهمترین موضوعات مورد اختلاف بین لندن و بروکسل بود. در توافق برگزیت پیش بینی شده است که ایرلند شمالی به مدت چهار سال بعضی از مقررات اتحادیه اروپا را رعایت خواهد نمود. این در حالی است که در لایحه دولت بریتانیا پیش بینی شده است که این کشور می تواند به طور یکجانبه برای ایرلند شمالی در زمینه امور تجاری تصمیم گیری کند.

لندن و بروکسل پس از خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا در روز 31 ژانویه امسال میلادی (11 بهمن 98) گفتگوهای دوجانبه بر سر آینده روابط خود را شروع کردند.

دوران انتقالی برگزیت بنا به توافق صورت گرفته تا سرانجام امسال ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1272

به "مجلس انگلیس لایحه جانسون برای بازنگری در برگزیت را به رای می گذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس انگلیس لایحه جانسون برای بازنگری در برگزیت را به رای می گذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید