مقام اروپایی: انگلیس بعد از خروج از اتحادیه اروپا رقیب ما خواهد بود

به گزارش مجله خبری تیرول، مذاکره کننده ارشد برگزیت اتحادیه اروپا نتیجه همه پرسی برگزیت در انگلیس را شوکی برای سراسر اروپا دانسته و گفت: این کشور بعد از برگزیت رقیب اروپا خواهد شد.

مقام اروپایی: انگلیس بعد از خروج از اتحادیه اروپا رقیب ما خواهد بود

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور ارزان انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، میشل بارنیر، مذاکره نماینده ارشد برگزیت اتحادیه اروپا در تبادل نظر با روزنامه سوئیسی تاگس آنسایگر تاکید نمود که انگلیس بعد از خروج از اتحادیه اروپا به رقیب ما تبدیل خواهد شد.

وی درباره تعویق مجدد تاریخ برگزیت و موافقت اتحادیه اروپا با این مسئله در پاسخ به این پرسش که آیا شما می توانید این قول را بدهید که این آخرین تعویق تاریخ برگزیت است گفت: هر چقدر مجلس نمایندگان انگلیس زودتر توافق جدید مورد مذاکره قرار گرفته را تایید کند بهتر است. اما این مسئله به ما ارتباطی ندارد و به شرایط در انگلیس مرتبط است. اگر انگلیس درخواست برای تمدید مجدد این تاریخ را نکند بنابراین هیچ تعویقی وجود نخواهد داشت.

وی همچنین تاکید نمود که در صورت برگزاری انتخابات مجدد ما باید ببینیم که بعد از آن لندن چه خواهد نمود.

بارنیر در پاسخ به این پرسش که آیا شرایط با روی کار آمدن یک دولت جدید در لندن تغییر خواهد نمود گفت: مسائلی که باید حل شوند همان مسائل خواهد بود و راه چاره ها هم همان است.

بارنیر در ادامه این مصاحبه تاکید نمود: وقتی که بوریس جانسون در ماه جولای به عنوان نخست وزیر جدید به سوی ما آمد دو چیز را درخواست کرد. وی خواهان اجرایی شدن طرح مربوط به مرزهای ایرلند در توافق برگزیت قبلی و خروج از اتحادیه گمرکی نبود. ما باید چکار می کردیم؟ خیلی ساده نه می گفتیم؟ در این صورت برگزیتی سخت اتفاق می افتاد. پس ما به دنبال راه چاره دیگری بودیم. ما این راه چاره را که توافقی جدید با بوریس جانسون بود پیدا کردیم.

این مقام اروپایی در بخش دیگری از این تبادل نظر تاکید نمود: من فکر می کنم که همه سران کشورهای اروپایی درباره تصمیم انگلیسی ها برای خروج از این اتحادیه متاسف هستند. این مانند شوک الکتریکی برای ما در فردای برگزاری همه پرسی برگزیت بود.

وی همچنین عواقب برگزیت را برای انگلیسی ها دشوارتر ارزیابی نموده و گفت: این کشور حالا باید در روندی دموکراتیک با توافق برگزیت موافقت کند تا به این ترتیب ما آغاز مناسبات آینده را مورد مذاکره قرار دهیم.

مذاکره نماینده ارشد اتحادیه اروپا درباره برگزیت همچنین از علاقه اتحادیه اروپا به همکاری های سازنده با انگلیس بعد از توافق برگزیت سخن گفته و توضیح داد: برای ما بخصوص مناسبات تجاری آینده با انگلیس و مولفه های امنیت داخلی و خارجی اهمیت دارد.

بارنیر همچنین گفت که من به عنوان یک شخصیت سیاسی می خواهم بگویم که ما باید از برگزیت درس بگیریم. انگلیس تنها کشور اروپایی نیست که در آن مسائلی وجود دارد. همچنین در دیگر کشورها هم جریانات منتقد اروپا و پوپولیستی وجود دارد. بسیاری از شهروندان احساس نمی نمایند که از حمایت کافی برخوردارند، در برخی جاها نهادهای عمومی کمی وجود دارد. همه چیز به دست اتحادیه اروپا نیست اما این اتحادیه باید خود را درگیر این مسئله کند.

بریتانیا میخواهد برای نخستین بار در یک قرن گذشته، انتخابات زودهنگام خود را در ماه دسامبر برگزار کند. این انتخابات پس از آن قرار است برگزار گردد که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس پیروز به جلب حمایت نمایندگان مجلس با هدف شکستن بن بست برگزیت شده است .

پس از مخالفت مجلس انگلیس با توافق برگزیت بین لندن و بروکسل، جانسون که وعده داده بود تا انتها اکتبر با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد، خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام 12 دسامبر یعنی 21 آذرماه شد .

جانسون پس از شکست های متوالی طی هفته های اخیر، انتها به یک پیروزی کم سابقه در مجلس دست یافته و نمایندگان مجلس عوام با 438 رای موافق در برابر 20 رای مخالف با این درخواست موافقت نموده اند. این طرح اکنون باید در مجلس اعیان به تصویب برسد .

این نخستین انتخابات انگلیس در نزدیکی کریسمس است که از سال 1923 میلادی تاکنون برگزار خواهد شد. نتایج این انتخابات به شدت در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. این انتخابات در واقع رقابت بزرگی بین جانسون و احزاب متحدش برای پیشبرد برگزیت از یک سو و منتقدان دولت از جمله حزب کارگر است که برای برگزاری یک همه پرسی دیگر درباره برگزیت کوشش زیادی نموده اند .

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 511

به "مقام اروپایی: انگلیس بعد از خروج از اتحادیه اروپا رقیب ما خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام اروپایی: انگلیس بعد از خروج از اتحادیه اروپا رقیب ما خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید