پلیس بریتانیا: همه 39 قربانی کامیون مرگ ویتنامی هستند

به گزارش مجله خبری تیرول، پلیس لندن می گوید شواهد جدید نشان می دهد قربانیانی که در یک کانتینر در نزدیکی لندن کشف شدند شهروندان ویتنام بوده اند. پیش از این گمان می رفت اجساد کشف شده متعلق به مهاجران غیرقانونی چینی باشند.

پلیس بریتانیا: همه 39 قربانی کامیون مرگ ویتنامی هستند

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش دویچه وله، حدود یک هفته پس از کشف جسد 39 نفر در کانتینر کامیونی که کامیون مرگ خوانده می گردد هنوز جزئیات بسیاری از این ماجرا در ابهام قرار گرفته است اما ظاهرا معین شده که قربانیان شهروند ویتنام بوده اند.

جسد این قربانیان بامداد چهارشنبه 23 اکتبر در کانتینری پیدا شد که روز قبل از آن در بندر زیبروژ در بلژیک به کامیونی منتقل شد که نزدیک لندن توقیف شده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، تیم اسمیت، جانشین رئیس پلیس لندن شامگاه آدینه، اول نوامبر گفت که مطابق شواهدی که اکنون در دست است تمام 39 نفری که جسد آنها پیدا شده شهروند ویتنام هستند و به همین دلیل پلیس با دولت این کشور در تماس است.

پیش از این گمان می رفت 31 مرد و هشت زنی که جسدشان در کامیون مرگ پیدا شده شهروند چینی باشند. پلیس بریتانیا اکنون بر این باور است که آنها مهاجران غیرقانونی ویتنامی بوده اند.

پلیس راننده 25 ساله این کامیون را که اهل ایرلند شمالی است بازداشت نموده است. این کامیون سال 2007 در بندر وارنا در بلغارستان به ثبت رسیده است. آنالیز های جدید نشان می دهد که کامیون از آن موقع تا کنون دیگر در بلغارستان نبوده و بر این اساس یکی از حدس های قبلی درباره قاچاق این افراد از این کشور تأیید نمی گردد.

در ارتباط با این پرونده سه نفر دیگر نیز بازداشت شده بودند که با سپردن وثیقه آزاد شده اند. روز آدینه نیز جوان 22 ساله ای در شهر دوبلین بازداشت شد که پلیس بریتانیا میخواهد خواهان استرداد او گردد. پلیس همچنین در جستجوی دو برادر 34 و 40 ساله است که در جمهوری ایرلند یک شرکت حمل و نقل دارند.

  • بازداشت دو نفر در ویتنام

پلیس ویتنام روز آدینه دهم آبان گفت که دو نفر را به اتهام دست داشتن در پرونده کامیون مرگ بازداشت نموده اما در خصوص اتهام و دخالت احتمالی آنها در این ماجرا خبری منتشر ننموده است.

به گفته تیم اسمیت، پلیس بریتانیا در این کشور و در ویتنام با تعدادی خانواده در تماس است که گمان می رود بعضی از آنها بستگان تعدادی از قربانیان در کانتینر کشف شده در نزدیکی لندن باشند.

رسانه های ویتنامی روز آدینه گزارش داده اند که در دو استان ویتنام دست کم 28 خانواده یکی از بستگان خود را مفقود اعلام نموده اند.

وزارت خارجه ویتنام با اعلام تاثر عمیق نسبت به وقایع اخیر، ابراز امیدواری نموده تحقیقات پلیس بریتانیا هر چه زودتر به نتیجه برسد و مسببان این حادثه به سزای اعمال خود برسند.

  • تماس قربانیان با بستگانشان پیش از مرگ

بعضی از رسانه های بریتانیایی گزارش داده اند که شماری از قربانیان محبوس در کانتینر به وسیله تلفن همراه برای بستگان خود پیغام هایی ارسال کردند. شماری از آنها برای انتقال به بریتانیا ده ها هزار یورو به قاچاقچیان انسان پرداخت نموده اند.

دولت ویتنام از همه کشورهای دنیا خواست مبارزه با قاچاق انسان را با شدت و جدیت بیشتری دنبال نمایند تا از تکرار چنین تراژدی هایی جلوگیری گردد.

تنها مرز زمینی بریتانیا با اتحادیه اروپا در منطقه کوچکی میان ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند قرار گرفته است. به همین دلیل هر سال هزاران مهاجر کوشش می نمایند از مسیرهای خطرناکی، از جمله با کانتینرهای حمل کالا و از مسیرهای دریایی خود را به این کشور برسانند. چنین کوشش هایی حدود دو دهه پیش به قربانی شدن 58 شهروند چینی در کانتینری در نزدیکی کانال مانش انجامید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 500

به "پلیس بریتانیا: همه 39 قربانی کامیون مرگ ویتنامی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس بریتانیا: همه 39 قربانی کامیون مرگ ویتنامی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید