اولین کسی که دور دنیا را با دوچرخه رکاب زد

به گزارش مجله خبری تیرول، نام توماس استیونس در تاریخ ورزش دنیا به عنوان اولین فردی ثبت شده که توانسته کل دنیا را با دوچرخه طی کند.

اولین کسی که دور دنیا را با دوچرخه رکاب زد

روزنامه خبرنگاران نوشت: این دوچرخه سوار اصالتا انگلیسی که همراه خانواده اش از 15 سالگی به آمریکا رفت، ماجراجویی مهم و بزرگ خود را در روز 25 آوریل سال 1884 آغاز کرد. او که در آن زمان جوانی 30 ساله بود با چند جفت جوراب، یک لباس راحتی، یک اورکت و چند پتوی نازک که همه را روی دوچرخه اش سوار کرده بود، از شهر ساکرامنتو در سان فرانسیسکو خارج شد تا دور دنیا را بگردد.

او بعد از گشت زدن در ایالت های آمریکا، به سمت قاره اروپا رفت. انگلیس، اتریش، مجارستان، اسلوونی، صربستان، بلغارستان و آلمان از جمله کشورهایی بود که استیونس با دوچرخه اش رفت. یکی از نکات جالب اینجاست که او در زمستان 1885 پس از عبور از ارمنستان و عراق، وارد ایران شد و مدتی هم مهمان شاه وقت ایران بود. او پس از ترک ایران به سمت دیگر کشورهای آسیایی رفت و در این راستا با دوچرخه منحصربفردش از هند، هنگ کنگ و چین عبور کرد و در آخرین روزهای سال 1886 وارد شهر یوکوهاما ژاپن شد. این شهر آخرین مقصد او بود و سپس بار دیگر به سان فرانسیسکو برگشت تا این ماجراجویی بعد از حدود دو سال و پیمودن 22 هزار کیلومتر به پایان برسد. او بعدها کتابی از تجربیات این سفرش با نام دور دنیا با دوچرخه نوشت که یک مجموعه دو جلدی در هزار صفحه شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1482

به "اولین کسی که دور دنیا را با دوچرخه رکاب زد" امتیاز دهید

1 کاربر به "اولین کسی که دور دنیا را با دوچرخه رکاب زد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین کسی که دور دنیا را با دوچرخه رکاب زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید