وقتی رسانه های غربی احتیاج به عینک نزدیک بین پیدا می نمایند

به گزارش مجله خبری تیرول، خبرنگاران؛ گروه جامعه- ساناز باقری راد: همزمان با 25 نوامبر و روز دنیای مقابله با خشونت علیه زنان، کشورهای اروپایی بیش از دیگر نقاط دنیا شاهد واکنش ها و راهپیمایی قربانیان خشونت علیه زنان در خیابان های خود بودند.

وقتی رسانه های غربی احتیاج به عینک نزدیک بین پیدا می نمایند

به طوری که طی روزهای اخیر در اغلب شهرها و کشورهای اروپا ازجمله فرانسه، ایتالیا، بلژیک، آلمان و دیگر کشورهای این قاره زنان در اعتراض به افزایش خشونت به آن ها و مرگ به دلیل خشونت خانگی دست به اعتراض زده و به خیابان ها آمدند.

بر اساس اخبار خبرگزاری آلمان، 150 هزار نفر از زنان کشور فرانسه سه روز پیش در اعتراض به خشونت و تبعیض علیه زنان به خیابان ها آمده و خواهان سرانجام یافتن قتل زنان شدند.

در این راهپیمایی که یکی از بزرگ ترین راهپیمایی های تاریخ فرانسه علیه خشونت جنسی محسوب می گردد، زنان با شعار سکوت را بشکنید نه زنان را نسبت به عدم حفاظت نهادهای اجتماعی از زنان آسیب دیده و نبود امنیت اعتراض کردند.

بر اساس تحقیقات خبرگزاری فرانسه، از ابتدای سال 2019 تاکنون بیش از 137 قربانی زن به دست شریک زندگی خود به قتل رسیده اند.

بر اساس آمارهای امسال، بیش ترین میزان وقوع آزار و اذیت های جنسی علیه زنان مربوط به آلمان، اسپانیا و سپس فرانسه است. نتایج تحقیقات حاکی از آن است؛ 68 درصد زنان آلمانی، 66 درصد اسپانیایی ها و 30 درصد بانوان فرانسوی در محل کار خود مورد سوء استفاده و آزار جنسی قرار گرفته اند.

به علاوه در طول 12 ماه گذشته، 21 درصد زنان اروپایی انواع خشونت و آزارهای جنسی را در اماکن عمومی تجربه نموده اند. 9 درصد زنان قربانی نیز به دلیل تجربه این نوع خشونت مجبور به تغییر یا ترک شغل خود شده اند.

هر سه روز یک زن در آلمان بر اثر خشونت خانگی به قتل می رسد

این آمار تنها مربوط به فرانسه نیست و آمارهای خشونت به زنان و نبود امنیت فیزیکی و روانی در دیگر کشورهای اروپا نیز به قاتل آرامش زنان تبدیل شده است. بنابر اعلام پلیس جنایی آلمان در طول سال 2018، 114 هزار زن تحت خشونت خانگی بوده و 122 نفر نیز توسط شریک زندگی خود کشته شده اند.

افزایش خشونت های فیزیکی، جنسی، روانی و لفظی علیه زنان این کشور به حدی است که وزیر خانواده آلمان اظهار داشت، هر سه روز یک زن در آلمان بر اثر خشونت خانگی کشته می گردد.

این در حالی است که روز گذشته خبرگزاری دویچه وله طی مطلبی درباره روز دنیای مقابله با خشونت علیه زنان نوشت: در حالی که زنان کشورهای شمال اروپا از امنیت بالایی برخوردارند، زنان در ایران، افغانستان، ترکیه، عربستان، هند و پاکستان و بسیاری کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا در معرض بدترین نوع خشونت جسمی و روحی قرار می گیرند.

این رسانه در ادامه نیز بدون اشاره بر اعتراضات زنان اروپایی نسبت به نبود امنیت در این کشورها، به مسئله خشونت علیه زنان در ایران و فرایند تصویب لایحه منع خشونت علیه زنان پرداخته و آن را مورد نقد قرار داده است.

با وجود اذعان خبرگزاری رسمی آلمان نسبت به وجود امنیت بالا در کشورهای شمال اروپا، روز دنیای مقابله با خشونت علیه زنان در این کشورها بیش از دیگر نقاط دنیا نمود پیدا کرد و صدای اعتراض زنان قربانی در خیابان های اغلب کشورهای اروپایی پیچید.

علیرغم اعلام این رسانه آلمانی مبنی بر اعمال خشونت های فراوان علیه زنان در کشورهای اسلامی و آسیایی و وجود امنیت بالا در شمال اروپا، آمارهای رسمی حکایت از وجود خشونت فراوان نسبت به زنان در انگلیس، آلمان و دیگر نقاط شمالی اروپا دارد.

اروپای شمالی، مرکز قتل و خشونت خانگی علیه زنان

به طوری که بر اساس اعلام روزنامه گاردین، آمار قتل زنان بر اثر خشونت خانگی در انگلیس طی سال 2018 نسبت به 5 سال گذشته افزایش یافته و به سطح وحشتناکی رسیده است.

بنابر اعلام پلیس انگلیس، سال گذشته 173 نفر از شهفرایندان این کشور بر اثر خشونت خانگی و توسط همسر یا اعضای خانواده خود به قتل رسیده اند؛ سه چهارم این افراد نیز زنان و دختران جوان بوده اند.

به علاوه چندی پیش صادق خان شهردار لندن نیز اظهار داشت، میزان خشونت و آزار و اذیت های خانگی علیه زنان طی 7 سال گذشته به شدت افزایش یافته است.

روزنامه گاردین در ابتدای سال 2019 در مطلبی درباره افزایش خشونت علیه زنان در این کشور نوشت، بر اساس آمارها میزان سو استفاده و خشونت های خانگی علیه زنان در انگلستان بین سال های 2011 و 2018، 63 درصد افزایش یافته است.

آمارها حاکی از آن است، میزان درخواست های زنان قربانی خشونت برای دریافت یاری های اجتماعی در سال 2017، 83 درصد افزایش یافته این در حالی است که میزان یاری های اجتماعی نیز 50 درصد کاهش یافته است.

به علاوه مطالعات اخیر انگلیس نشان می دهد، میزان خشونت های جنسی علیه زنان در اماکن عمومی به ویژه در وسایل حمل و نقل عمومی طی 4 سال گذشته 42 درصد رشد یافته و در فاصله سال های 2018 تا 2019 بیش از هزار و 200 نفر مورد سو استفاده های جنسی قرار گرفته اند.

رسانه های غربی در حالی کشورهای آسیایی و اسلامی را به عنوان مکانی نا امن و خشونت بار برای زنان می خوانند که هرساله در مناسبت های مختلف از جمله روز دنیای مقابله با خشونت علیه زنان و در ماه اکتبر به بهانه جنبش من هم همینطور، شاهد به راه افتادن راهپیمایی های اعتراض آمیز زنان نسبت به اعمال خشونتهای فراوان به زنان و حتی قتل آن ها هستیم.

از سوی دیگر آمارهای منتشر شده در رسانه های غربی درباره شمار زنان قربانی خشونت نیز مهر تایید دیگری بر این حقیقت است که اروپا و به ویژه کشورهایی نظیر انگلیس و فرانسه نا امن ترین و مرگبارترین کشورها برای زنان محسوب می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 664

به "وقتی رسانه های غربی احتیاج به عینک نزدیک بین پیدا می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی رسانه های غربی احتیاج به عینک نزدیک بین پیدا می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید