مکرون: توسعه طلبی اردوغان سبب بی ثباتی اروپا می گردد

به گزارش مجله خبری تیرول، رئیس جمهور فرانسه اقدامات همتای تُرک خود در شرق مدیترانه را در منافات با سیاست های اتحادیه اروپا دانست.

مکرون: توسعه طلبی اردوغان سبب بی ثباتی اروپا می گردد

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه همتای ترک خود را به دنبال کردن سیاست های توسعه طلبانه متهم کرد که موجب بی ثباتی در اروپا می گردد.

مکرون از اقدامات دولت رجب طیب اردوغان انتقاد و از اروپا خواست تا در برابر سیاست های دولت آنکارا بایستد.

مکرون اعلام نمود ما موافق تنش نبوده و خواهان توازن و برابری هستیم. من اعتقادی به دیپلماسی ضعیف ندارم. ما پیامی مبنی بر اهمیت همبستگی اروپا ارسال کردیم.

مکرون با یادآوری اینکه او از معدود سران اروپایی بوده که در سال های اخیر با اردوغان ملاقات داشته، اضافه کرد پس از ملاقات ما در ژانویه سال 2018 من با نقدها بسیاری روبرو شدم. او بی شک یکی از سرانی است که من بیشترین وقت را صرف مذاکره با او کردم. من شخصا در سپتامبر سال 2018 برای دیدن اردوغان به استانبول رفتم و در سال 2019 ابتکار عمل مربوط به نشست چند جانبه فرانسه، آلمان، انگلیس و ترکیه در لندن را ارائه کردم.

چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اخیرا اعلام نمود فرانسه باید از اقدامات تنش زا در شرق مدیترانه دست بردارد.

رئیس جمهور ترکیه طی اظهاراتی در روز چهارشنبه برای همسایگان غربی این کشور خط و نشان کشید و گفت که آنکارا هرگز تسلیم دزدان دریایی در شرق مدیترانه نمی گردد. اردوغان این را هم گفت که کشورش همچنان به عملیات اکتشاف منابع انرژی در آب های مورد مناقشه در دریای مدیترانه ادامه خواهد داد.

تنش های اخیر میان ترکیه و یونان در حالی وارد مرحله جدیدی شده که آنکارا اخیرا اقدام به ارسال یک کشتی تحقیقاتی به جزیره کاستلوریزو در یونان نموده است. همراهی کشتی های نظامی با تیم تحقیقاتی ارسالی مورد انتقاد شدید یونان نهاده شد و آتن مراتب نگرانی خود را به اتحادیه اروپا گزارش کرد. در حالی که مقامات اتحادیه اروپا از ترکیه خواسته اند تا فورا عملیات اکتشاف را متوقف کند، اما اردوغان قاطعانه خطاب به بروکسل اعلام نموده که فعالیت آنکارا در این منطقه ادامه خواهد داشت.

اتحادیه اروپا طی لحن هشدارآمیزی از ترکیه خواسته تا تحرکات خود در شرق دریای مدیترانه برای اکتشاف و نهایتا استخراج نفت را متوقف کند. یونان هم از بروکسل خواسته تا در راستای حمایت از آتن، اقدام به تحریم آنکارا کند. یونان مدعی است که فعالیت های ترکیه در محدوده ای است که جز ناحیه تجاری و مالی یونان به حساب می آید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1234

به "مکرون: توسعه طلبی اردوغان سبب بی ثباتی اروپا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکرون: توسعه طلبی اردوغان سبب بی ثباتی اروپا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید