پیامد برگزیت بدون توافق بر قوت خود باقی است

به گزارش مجله خبری تیرول، خبرگزاری خبرنگاران- هراس از برگزیت بدون توافق علاوه بر سردرگمی شرکت ها و فعالان بخش حمل و نقل جاده ای، به ایجاد صف کامیون ها در مرز مشترک بین بروکسل و لندن منجر شده است.

پیامد برگزیت بدون توافق بر قوت خود باقی است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از فرانس 24 ، به رغم توافقات انجام گرفته بین بروکسل و لندن، هراس از برگزیت بدون توافق علاوه بر سردرگمی شرکت ها و فعالان بخش حمل و نقل جاده ای، به ایجاد صف کامیون ها در مرز مشترک بین دو کشور منجر شده است.

بر اساس این گزارش، فقط در یک روز 16 هزار کامیون یعنی سه برابر بیشتر از همواره، بین فرانسه و انگلیس تردد کردند. این کامیون های سنگین، حامل محموله هایی از سراسر اروپا هستند.

یک راننده کامیون هلندی گفت: ما دو سه ساعت بیشتر از همواره منتظر مانده ایم. این انتظار برای ما زیان اقتصادی در بردارد.

یک راننده کامیون رومانیایی نیز گفت: آخرین بار در راستا بروکسل به کاله، ده ساعت معطل شدم.

این صف طولانی در مرز بین دو کشور، از تبعات دوران پیش از برگزیت است. دورنمای برگزیت بدون توافق، شرکت ها را به انبار محصولات خود به ویژه محصولات صنعتی و غذایی، در دو سوی دریای مانش وادار نموده است. رئیس یک شرکت فعال در بخش حمل و نقل جاده ای در جنوب شرقی لندن، از این وضع نگران است. بحران سلامت درآمد وی را به نصف کاهش داده است. وی از تداوم امکان تردد آزاد در مرز های اروپایی از یکم ماه ژانویه مطمئن نیست.

فرانس بیست و چهار بخشی از سخنان تری گودوین مدیر کل شرکت کنفرانس هاول Conference Haul را پخش کرد. وی گفت: ما هنوز از چگونگی اجرای برگزیت بدون توافق آگاهی نداریم. در خصوص چگونگی پرکردن فرم ها و یا مراحل رسمی ترخیص گمرکی چیزی نمی دانیم. ما از چگونگی کار (در زمینه تردد و جابجایی بار) خبر نداریم.

گزارشگر فرانس 24 همچنین اضافه کرد: عدم شفافیت در تعرفه های گمرکی نیز مشتریان حمل و نقل عمومی را نیز متاثر نموده است. در صورت برگزیت بدون توافق، بعضی از این مشتریان ترجیح می دهند، از شرکت ها و فعالان بخش حمل و نقل در داخل اتحادیه اروپا استفاده نمایند و شرکت های انگلیسی و بخش حمل و نقل در این کشور را رها نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1452

به "پیامد برگزیت بدون توافق بر قوت خود باقی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیامد برگزیت بدون توافق بر قوت خود باقی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید