هند به ویتنام 500 میلیون دلار اعتبار دفاعی پیشنهاد داد

به گزارش مجله خبری تیرول، منابع خبری از پیشنهاد اعطای خط اعتبار دفاعی 500 میلیون دلاری توسط نخست وزیر هند به ویتنام به منظور تقویت همکاری های دفاعی خبر دادند.

هند به ویتنام 500 میلیون دلار اعتبار دفاعی پیشنهاد داد

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، نارندرا مودی، نخست وزیر هند به ویتنام یک اعتبار 500 میلیون دلاری پیشنهاد نموده و این امر، می تواند اقدامی در جهت افزایش قدرت بازدارندگی ویتنام در مناقشاتش در مورد دریای چین جنوبی باشد.

این توافق به همراه 12 توافق دیگری که مودی با نگوین شوان فوک، همتای ویتنامی اش در جریان اولین دیدار یک نخست وزیر هندی از ویتنام در 15 سال گذشته، صورت گرفت.

هند و ویتنام دارای مرز مشترک و مبادلات تجاری بزرگی با چین هستند و هند بر سر مناطق ارضی در هیمالیا و ویتنام در مورد دریای چین جنوبی مکرراً مناقشه هایی با چین داشته اند.

هند و ویتنام همچنین به دنبال تقویت قوای دفاعی خود هستند و دهلی نو به شدت به دنبال گسترش و توسعه موشک های فراصوت براهموس خود است.

بر اساس بیانیه ای که در ماه ژوئن توسط دولت هند صادر شد این کشور از تمایلش برای فروش این موشک ها به ویتنام و چهار کشور دیگر اطلاع داد. هنوز معین نیست که آیا این وام اخیر شامل همان 100 میلیون دلاری می گردد که هند در سال 2014 برای ساخت 4 کشتی گشت زنی به ویتنام قول آن را داده است.

مودی به رسانه ها گفت که این اعتبار برای تسهیل همکاری های دفاعی متقابل و روابط میان دو کشور است و باعث مشارکت برای ثبات، امنیت و رفاه در منطقه خواهد شد اما وی سخنی در مورد کشتی های گشت زنی، موشک های براهموس و چگونگی استفاده ویتنام از اعتبار 500 میلیون دلاری به میان نیاورد.

بر اساس برآوردهای اندیشکده صلح استکهلم، پیشنهاد اعطای وام توسط هند با اعلام رشد 700 درصدی خریدهای تسلیحات دفاعی ویتنام از سال 2015 انجام شده است.

این تحقیقات همچنین بیانگر این است که ویتنام به آرامی در حال تقویت نیروی دفاعی خود به عنوان عاملی بازدارنده برای تأمین امنیت 200 مایل از مناطق دریایی مالی خود همزمان با افزایش ادعاهای چینی ها در دریای چین جنوبی است.

12 توافقی که امروز (شنبه) میان هند و ویتنام امضا شد شامل موضوعاتی همچون بهداشت، امنیت سایبری، کشتی سازی، عملیات های حفظ صلح سازمان ملل متحد و اشتراک اطلاعات نیروی دریایی است.

دو کشور همچنین بر ارتقای سطح روابط خود تا روابط جامع استراتژیک تأکید و اظهار امیدواری کردند که روابط تجاری دوطرفه تا سال 2020 تقریباً 2 برابر و به میزان 15 میلیارد دلار برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 523

به "هند به ویتنام 500 میلیون دلار اعتبار دفاعی پیشنهاد داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند به ویتنام 500 میلیون دلار اعتبار دفاعی پیشنهاد داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید