همه چیز درباره اینترنت 5G ، تا سال 2023 خبری از جهانی شدن نسل پنجم اینترنت نیست!

به گزارش مجله خبری تیرول، این روزها همه جا صحبت از اینترنت5G است اما به نظر می رسد زیرساخت های این نوع اینترنت هنوز به مقدار کافی آماده نشده و نمی توان انتظار داشت ناگهان به مقدار اینترنت 4G درجهان محبوب گردد.

همه چیز درباره اینترنت 5G ، تا سال 2023 خبری از جهانی شدن نسل پنجم اینترنت نیست!

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، مسیر رسیدن کاربران از اینترنت 2G تا اینترنت 5G مسیری طولانی است. درواقع اینترنت برای رسیدن به نسل پنجم خود یا همان 5G مسیری نسبتا طولانی را طی نموده است.

نخستین شبکه 2G در سال 1991 ظاهر شد و سپس اولین شبکه های تجاری 3G در سال 2001 به فروش رسید (اما تا سال 2003 به اروپا و آمریکا نرسید).

اما اگر نگاهی به محبوبیت نسل های مختلف اینترنت داشته باشیم متوجه خواهیم شد که نرخ این محبوبیت بسیار متغیر است. برای مثال از محبوبیت نسبی 2G و 3G فاصله چندانی نیست اما بین 3G و 4G فاصله ای قابل توجه وجود دارد. این نمودار محبوبیت 25 سال گذشته را در برمی گیرد. درواقع در نگاهی دقیق تر، آغاز این نمودار سال 1994 است. اما در نظر داشته باشید که دوره واقعی حیات اینترنت 2G را می توان سالهای 1991-2003 دانست.

گوشی های اولیه مبتنی بر اینترنت 3G با موج طوفانی همراه نبودند چرا که کمتر فردی از تماس های ویدئویی استفاده می کرد و برنامه های پیشرفته ارتباطی نیز رایگان نبودند و نسبتا گران قیمت محسوب می شدند. بر این اساس قابلیت های نسل سوم اینترنت به شکلی که انتظار می رفت دیده نمی شد.

این روند تا سال 2007 ادامه داشت و این یعنی 4 سال از عمر اینترنت 3G به بطالت گذشت. اولین شبکه های تجاری 4G در سال 2009 مستقر شدند و بار دیگر چندین سال طول کشید تا گوشی های سازگار با آن رونمایی شوند. این روندی غیر معمول نیست و انتظار می رود در خصوص اینترنت 5G نیز همین اتفاق بیفتد.

سال 2013 زمانی بود که محبوبیت 4G به اوج خود رسید و درواقع هواداران اینترنت 3G به سمت 4G کوچی بزرگ داشتند. از این سال تا کنون اغلب گوشی های هوشمند مبتنی بر اینترنت 4G طراحی شده اند.

این روزها اولین شبکه تجاری 5G در حال راه اندازی است. بنابراین، اگر روند رشد اینترنت از الگوی همیشگی تبعیت کند، می توان انتظار داشت که نقطه اوج رشد برای اینترنت 5G احتمالا سال 2023 خواهد بود.

پوشش شبکه نیز یکی دیگر از مسائلی است که شهرهای بزرگ با آن رو به رو هستند. درواقع تا زمانی که زیرساخت های پشتیبانی از اینترنت 5G فراهم نباشد کاربران عملا چاره ای به جز صبوری ندارند.

منبع: انتخاب
انتشار: 6 دی 1401 بروزرسانی: 6 دی 1401 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2243

به "همه چیز درباره اینترنت 5G ، تا سال 2023 خبری از جهانی شدن نسل پنجم اینترنت نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره اینترنت 5G ، تا سال 2023 خبری از جهانی شدن نسل پنجم اینترنت نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید