جنبش ضد آیفونی در چین شروع شد

به گزارش مجله خبری تیرول، به راه افتادن جنبش ضدآیفون در چین در واکنش به تحریم گوشی های هواوی در امریکا می تواند به شرکت اپل به شدت آسیب زده و از سود سال جاری آن تا 29 درصد بکاهد.

جنبش ضد آیفونی در چین شروع شد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،در شرایطی که دولت امریکا با اعمال تحریم های مختلف بر علیه هواوی در کوشش است تا این شرکت را فلج کند، چینی ها هم بیکار ننشسته اند و جنبشی برای تحریم آیفون و عدم استفاده از فراوریات این شرکت به راه انداخته اند.

کارشناسان مالی می گویند چین با جمعیت انبوه و اقتصاد پیشرفته اش کاملاً در موقعیتی قرار گرفته است که می تواند از اپل آمریکایی که سومین سازنده بزرگ گوشی های هوشمند در دنیا است، انتقام بگیرد.

آنالیز های مؤسسه Goldman Sachs نشان می دهد اگر چین تصمیم بگیرد اپل را تحریم کند، سود دنیای این شرکت تا 29 درصد کاهش می یابد. 17 درصد از کل فروش فراوریات اپل مربوط به کشور چین است و لذا از دست دادن بازار این کشور برای اپل تبعات جبران ناپذیری را به همراه می آورد.

از سوی دیگر باید توجه داشت که بسیاری از فراوریات اپل در کشور چین مونتاژ و فراوری می شوند و اگر دولت این کشور تصمیم به جلوگیری از فراوری آیفون و محصولات دیگر اپل در چین بگیرد، این شرکت باید هزینه های سرسام آوری را برای پرداخت حقوق به نیروی کار گران قیمت تر و عقد قرارداد با کارخانه های دیگری به منظور فراوری آیفون و غیره بپردازد.

البته باید توجه داشت که این اقدامات بر روی اقتصاد کشور چین نیز تأثیر منفی می گذارد. ولی اصرار امریکا بر ضربه زدن به شرکت های چینی ممکن است چاره دیگری برای مقامات پکن باقی نگذارد.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 3 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 226

به "جنبش ضد آیفونی در چین شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنبش ضد آیفونی در چین شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید