لاوروف: مسأله کُردها نباید منجر به تنش در منطقه گردد

به گزارش مجله خبری تیرول، وزیر امور خارجه روسیه گفت کُردها در چند کشور پراکنده هستند و انفجار منطقه در نتیجه مسائل مربوط به آن ها خواسته هیچ کشوری نیست.

لاوروف: مسأله کُردها نباید منجر به تنش در منطقه گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز آدینه گفت، مسائل کُردها در سوریه قابل چشم پوشی نیست، اما نباید تشدید گردد. وی همچنین تشکیل اتحاد نظامی با چین را رد کرد.

به نوشته خبرگزاری تاس، لاوروف در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی گفت: کُردها در عراق و ایران زندگی می نمایند و یقیناً شمار عظیمی از آن ها نیز در ترکیه زندگی می نمایند. هیچ کس نمی خواهد این منطقه به خاطر تنش در مورد مسائل پیرامون کُردها منفجر گردد و هیچ کس هم نمی خواهد کُردها فکر نمایند شهروند درجه دوم هستند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تأکید کرد مسائل مربوط به کُرد های سوریه قابل چشم پوشی نیست و مسئله ای وسیع تر از بُعد بحران در سوریه است. او گفت، روسیه شرایطی را ایجاد نموده که توافق درخصوص سرنوشت کُردها سوریه با حفظ آرامش صورت گیرد تا در وقفه بین دو اقدام نظامی.

ارتش ترکیه از 17 مهرماه عملیاتی نظامی را علیه کُردهای شمال سوریه شروع کرد که هدف آن ایجاد منطقه ای حائل در این ناحیه به منظور حفظ امنیت مرزهای ترکیه و انتقال پناه جویان سوری به مناطق مسکونی این نوار مرزی بود.

30 مهرماه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای وی، در شهر سوچی توافقی امضا کردند که طی آن پلیس نظامی روسیه و ارتش سوریه را موظف به حضور در مرزهای ترکیه می نماید. همچنین به شبه نظامیان کُِرد 150 ساعت مهلت داده شد تا این مناطق را ترک نمایند.

همچنین لاوروف در این مصاحبه تشکیل اتحاد نظامی روسیه و چین را رد نموده و گفت: روابط روسیه و چین هرگز در همه زمینه ها در این حد خوب و قابل اتکا نبوده، مانند [حوزه] اقتصاد که اساس روابط و فضای تضمین منافع روسیه و چین در صحنه جهانی است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 616

به "لاوروف: مسأله کُردها نباید منجر به تنش در منطقه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: مسأله کُردها نباید منجر به تنش در منطقه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید