عراق، جنایت هولناک در صلاح الدین

به گزارش مجله خبری تیرول، منابع عراقی از جنایت هولناک در استان صلاح الدین این کشور که به کشته شدن هفت نفر منجر شده است، خبر دادند.

عراق، جنایت هولناک در صلاح الدین

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران،یک منبع امنیتی امروز آدینه از جنایت وحشتناکی که در استان صلاح الدین این کشور اتفاق افتاده است پرده برداشت.

این منبع بیان کرد: افراد مسلحی که یونیفرم نظامی و نقاب داشتند به منزلی در منطقه البو دور در جنوب تکریت حمله کردند و به سوی ساکنان این منزل تیراندازی کردند که بر اثر این حمله هفت نفر کشته شدند.

منبع مذکور از فرار مهاجمان اطلاع داد.

این در حالی است که اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق امروز آدینه با صدور یک بیانیه به جنایت هولناک در نیمه شب گذشته در روستای البو دور در منطقه العوینات از توابع شهر تکریت در استان صلاح الدین واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: مسئولان مربوطه به تحقیقات درباره زوایای پرونده جنایت هولناک نیمه شب گذشته در روستای البودور پرداختند و معین شد که گروه های تروریستی یک خانواده را قتل عام نموده اند.

ثبات و حاکمیت عراق بدون خروج نیروهای خارجی از عراق محقق نخواهد شد

به نقل از المعلومه، محمد ابراهیم نماینده ائتلاف فتح بیان کرد که ثبات و حاکمیت عراق بدون خروج نیروهای خارجی از عراق محقق نخواهد شد.

وی اضافه کرد: مجلس رای به خروج نیروهای خارجی از عراق داده است و این اجماع برای دولت الزام آور است تا مصوبه مجلس را اجرایی کند.

این نماینده وابسته به ائتلاف فتح بیان کرد: حضور نیروهای خارجی در عراق، تحریک نماینده ملت عراق و نقض حاکمیت کشور است و اجماع بر خروج این نیروهاست.

ابراهیم تاکید نمود: تبادل نظری ملی قبل از خروج نظامیان خارجی از عراق فایده ندارد وخروج این نظامیان خارجی سبب ثبات جامعه و اقتصاد آن می گردد.

از سوی دیگر محمد کریم الساعدی تحلیلگر سیاسی عراقی هم گفت: اثبات حسن نیت باید با اجرایی کردن مصوبه مجلس عراق درباره خروج نظامیان خارجی از عراق باشد و اینکه جدول زمانی از سوی دولت برای خروج این نظامیان آماده گردد.

وی اضافه کرد: دعوت الکاظمی باید به منظور تبادل نظر برای تهیه جدول زمانی برای خروج نظامیان خارجی باشد نه تبادل نظر به منظور بی توجهی و نادیده دریافت مصوبه مجلس.

الساعدی گفت: سرانجام دادن به حضور نظامیان خارجی به تبادل نظر میان گروه های سیاسی و دولت احتیاج ندارد بلکه مصوبه ای از سوی نمایندگان ملت صادره شده است و واجب الاجرا از سوی دولت فعلی، قبلی و آینده است.

یاد آور می گردد کهمصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به مناسبت سرانجام سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های دنیا به این کشور گفته بود: در فضای دوستی و تسامحی که سفر پاپ به خاک عراق آن را تقویت نموده، امروز به مذاکرات ملی دعوت می کنیم تا راهی برای تحقق آرمان های مردممان باشد.

الکاظمی از تمام گروه های سیاسی و مردمی و جوانان معترض و مخالفان دولت خواسته بود تا در مقابل مردم و تاریخ بر سر میز مذاکره بنشینند.

وی اعلام نموده بود: ما از گروه ها و احزاب سیاسی مان می خواهیم تا منفعت وطن را بر هر چیزی ترجیح دهند و فضای مناسب را برای موفقیت انتخابات زودهنگام ایجاد نمایند و به مردممان فرصت امید و اعتماد به دولت و نظام دموکراسی را بدهند. من از مخالفان عزیز می خواهم تا وارد مذاکرات صریح با دولت براساس حفظ منفعت، امنیت و حاکمیت کشور و بر پایه حفظ امنیت عراق و حاکمیت قانون شوند.

انهدام 2 تونل داعشی

حشد شعبی عراق با صدور بیانیه ای امروز آدینه بیان کرد: نیروهای حشد شعبی و ارتش صبح امروز آدینه دو تونل داعشی در جنوب القائم در غرب الانبار را هدف قرار داده و نابود کردند.

درباره جزییات این عملیات گفت: نیروهای حشد شعبی و ارتش عراق در جریان بازرسی مناطق کوی زیتون، محیله، المشاریع در جنوب القائم، دو تونل داعشی را منهدم کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1628

به "عراق، جنایت هولناک در صلاح الدین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، جنایت هولناک در صلاح الدین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید