دبیر کارگروه اسباب بازی و تفریح سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم منصوب شد

به گزارش مجله خبری تیرول، رییس ستاد اجرایی سازی سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم، طی حکمی دبیر کارگروه اسباب بازی و تفریح سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم را منصوب کرد.

دبیر کارگروه اسباب بازی و تفریح سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم منصوب شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری های نرم و فرهنگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز کرمی دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق، محمدحسین نخچی را به عنوان دبیر کارگروه اسباب بازی و تفریح سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم منصوب کرد.

در این حکم آمده است: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و جهت گیری کلان کشور در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و توسعه فناوری های نرم و صنایع خلاق با اولویت الف نقشه جامع علمی کشور و بعلاوه با عنایت به تجارب جناب عالی و پشتکاری که در سنوات گذشه در راستای توسعه اکوسیستم نوآوری شرکت های خلاق از خود نشان دادیده به موجب این حکم شما را به سمت دبیر کارگروه اسباب بازی و تفریح سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم منصوب می کنم.

امید است با بکارگیری ظرفیت های ستاد و دستگاه های مرتبط و در تحقق اهداف سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم و بیش از پیش پیروز و مؤثر باشید. دوام توفیقات شما را از پروردگار منان هم راستا با سیاست ها و راهبردهای دولت سیزدهم در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مسألت می کنم.

سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم در 9 ماده تنظیم شده است و بر اساس ماده 7 این سند، ستاد توسعه فناوری های نرم و صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وظیفه سیاست گذاری اجرایی، برنامه ریزی، هماهنگی، نظارت، پایش شاخص ها و تسهیل اجرای سند را برعهده دارد.

این سند که با تایید شورایعالی انقلاب فرهنگی رسیده در پی دستیابی به نظام نوآوری کارآمد صنایع فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ارتقای کمی و کیفی فراوری و مصرف محصولات فرهنگی بومی، در کشور است. بعلاوه دستیابی به الگوی کارآمد کاربرد فناوری های نرم با تأکید بر حوزه های علوم انسانی، اسلامی و اجتماعی در راستای ارتقای سبک زندگی اسلامی ایرانی و انقلابی در جامعه، نیز به عنوان دیگر هدف کلان برای این سند در نظر گرفته شده است.

در این سند مقرر شده است تا برای تحقق بعضی اهداف کمی تا سال 1404 کوشش مجدانه صورت گیرد. دستیابی به جایگاه نخست فراوری و صادرات محصولات فرهنگی بومی در منطقه و دنیا اسلام، ایجاد حداقل پنج نما­نام معتبر دنیای در حوزه فناوری های فرهنگی و نرم، کسب حداقل رتبه چهارم توریستی در منطقه و جذب بیست میلیون توریست، رسیدن به سهم 30 درصدی بازی های دیجیتال از بازار کشور، مشخص سهم فراوری محصولات فرهنگی و فناوری های نرم از فراوری ناخالص داخلی، ارتقای سهم پخش برنامه های فرهنگی فراوری داخل در شبکه های تلویزیونی کشور های دنیا اسلام، افزایش سهم فراوری لوازم التحریر بومی از بازار نوشت افزار کشور، افزایش سهم انتشارات بومی از بازار نشر بین المللی (نشر رقومی و مکتوب)، افزایش سهم طراحی و فراوری پوشاک ایرانی از بازار داخل و غیره نیز از دیگر اهداف کمی است که این سند دنبال می نماید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2098

به "دبیر کارگروه اسباب بازی و تفریح سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم منصوب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیر کارگروه اسباب بازی و تفریح سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم منصوب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید