صنعا: توقف نهایی جنگ یمن راه چاره هایی جامع و واقعی لازم دارد

به گزارش مجله خبری تیرول، عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت که توقف تنهایی جنگ یمن به راهکار هایی جامع و واقعی و مورد تایید مردم یمن احتیاج دارد.

صنعا: توقف نهایی جنگ یمن راه چاره هایی جامع و واقعی لازم دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شورای عالی سیاسی یمن به خبر رویترز درباره تصمیم ائتلاف سعودی برای توقف حملات نظامی علیه یمن واکنش نشان داد.

محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی در یمن گفت: ما دیدگاه خود را درباره توقف نهایی جنگ به فرستاده سازمان ملل ارائه دادیم.

الحوثی گفت: من به مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن شرح دادیم که دیدگاه ما درباره توقف نهایی جنگ مبتنی بر راه چاره هایی کامل و جامع است.

او اضافه نمود: راه چاره های غیرواقعی و ساختگی قابل قبول نیست و هر راه چارهی پس از موافقت احتیاج به همه پرسی ملت یمن دارد.

محمدعبدالسلام رئیس هیئت مذاکره کننده صنعا نیز امشب خاطرنشان کرد: ما یک دیدگاه ملی فراگیر را به سازمان ملل درباره توقف کامل جنگ و خاتمه کامل محاصره ارائه دادیم.

او تاکید نمود:دیدگاه ما ضامن سلامت کشور و یکپارچگی و استقلال آن است و بنیانگذار یک گفت وگوی سیاسی مطابق با یک مرحله جدید انتقالی در یمن است.

عبدالسلام گفت: ما به درخواست دبیر کل سازمان ملل برای توقف درگیری ها و آتش بس در یمن یک دیدگاه ملی و جامع را ارائه کردیم.

خبرگزاری رویترز دقایقی پیش به نقل از سه منبع خود از تصمیم ائتلاف سعودی برای توقف حملات نظامی خود علیه یمن از فردا پنجشنبه اطلاع داد.

رویترز گفت که ائتلاف سعودی این اقدام را به منظور حمایت از طرح سازمان ملل برای توقف درگیری ها در جهان به منظور تمرکز بر مقابله با شیوع کرونا اتخاذ می نماید.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 980

به "صنعا: توقف نهایی جنگ یمن راه چاره هایی جامع و واقعی لازم دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعا: توقف نهایی جنگ یمن راه چاره هایی جامع و واقعی لازم دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید