تور ارزان چین: تاکید چین بر تقویت روابط با دوستان در مجمع مالی شرق

به گزارش مجله خبری تیرول، رئیس جمهوری چین در تازه ترین سخنرانی خود بر روی تقویت روابط با روسیه، اتحاد کشورهای شرق آسیا در مبارزه با کرونا و استفاده از فرصتهای نو در شرق در چارچوب تغییرات جهانی تاکید نمود.

تور ارزان چین: تاکید چین بر تقویت روابط با دوستان در مجمع مالی شرق

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رسانه های چین، شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین که آدینه به صورت ویدیویی در شروع به کار ششمین مجمع مالی شرق شرکت نموده بر مسائلی تاکید داشت که بیشتر بر روی همکاری با کشورهای منطقه آسیا متمرکز بود.

در مهمترین بخش صحبتهای رئیس جمهوری چین، شی جین پینگ بر روینمودهای مشابه میان چین و روسیه اشاره نمود و گفت: در ژوئن امسال، من و رئیس جمهور پوتین با موفقیت یک جلسه ویدیویی برگزار کردیم و مشترکا تمدید پیمان حسن همجواری و همکاری چین و روسیه را اعلام کردیم و در خصوص مسایل اصلی مانند تقویت هماهنگی استراتژیک و همکاری های عملی همه جانبه چین و روسیه به توافق نوی رسیدیم. روابط مشارکتی و استراتژی جامع چین و روسیه در عصر نو دارای نیروی محرکه قوی و آینده تابناک است.

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنرانی خود بر اهمیت کنترل کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد دنیا و منطقه تاکید نمود. وی با اشاره بر لزوم همکاری میان کشورهای شرق آسیا برای غلبه بر کرونا گفت: دنیا در حال حاضر دستخوش تغییرات ریشه ای شده است، همه گیری کرونا در نوسان است و اقتصاد دنیا به سختی احیا می گردد. همکاری های منطقه ای در شمال شرق آسیا با چالش های جدی و فرصت های مهم رو به روست. همه طرف ها باید بر اساس موقعیت منطقه و با دنیا بینی همراه یکدیگر بر مسائل غلبه نموده و در پی توسعه باشند. ما باید در پاسخ به چالش های همه گیری به یکدیگر یاری کنیم، تحقیق و توسعه واکسن و همکاری در فراوری را تقویت بخشیم، محصولات عمومی بیشتر در اختیار جامعه بین المللی قرار دهیم، قاطعانه با سیاست زدگی مسایل مربوط به واکسن و ردیابی منشاء ویروس مخالفت کنیم و در جهت ایجاد جامعه دنیای مشترک بهداشتی و سالم کوشش کنیم.

به نظر می رسد با توجه به کوششهای آمریکا برای کاهش نفوذ چین در شرق آسیا پکن هم میخواهد به وسیله تقویت روابط خود با روسیه و بعلاوه متحدانش در قاره کهن در مقابل سیاست های واشنگتن دست برتر را داشته باشد. هم مرز بودن چین با بسیاری از کشورهای آسیایی و استفاده از مزیت مجاورت با این کشورها به نظر کار را برای پکن ساده تر نموده و در مقابل آمریکا برای جلب نظر متحدانش در این منطقه به کوشش بسیاری احتیاج دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1840

به "تور ارزان چین: تاکید چین بر تقویت روابط با دوستان در مجمع مالی شرق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان چین: تاکید چین بر تقویت روابط با دوستان در مجمع مالی شرق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید