تور اروپا: کرونا در اروپا، از کاهش امنیت سایبری شرکت های آلمانی تا شروع مرحله سوم واکسیناسیون در فرانسه

به گزارش مجله خبری تیرول، نتایج یک آنالیز نشان می دهد که امنیت سایبری شرکت های آلمانی در دوران کرونا به علت دور کاری کارکنان افزایش چشمگیری داشته و فرانسه هم مرحله سوم واکسیناسیون در خانه های سالمندان را شروع نموده است.

تور اروپا: کرونا در اروپا، از کاهش امنیت سایبری شرکت های آلمانی تا شروع مرحله سوم واکسیناسیون در فرانسه

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هم زمان با آغاز فصل پاییز هشدارها درباره شعله ور شدن مجددا بحران کرونا در بین کشورهای اروپایی از طرف مقامات و کارشناسان مختلف بالا گرفته است.

نارضایتی جوانان آلمانی از بی توجهی عرصه سیاسی

نوترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که نتایج یک آنالیز نشان می دهد که بیشتر قریب به اتفاق جوانان در آلمان به شدت تحت عواقب بحران کرونا آسیب دیده اند و احساس می نمایند از طرف عرصه سیاسی نادیده گرفته شده و به حال خود رها شده اند. این نتایج آنالیز مسائل جوانان 2021 است که از طرف انجمن بانکداری BdB اجرا شده است.

بر این اساس حدود 85 درصد جوانان 14 تا 24 ساله گفته اند که سیاست بسیار کم تا کم در دوران کرونا برای آن ها کار انجام داده است. 82 درصد هم احساس می نمایند که در مقایسه با افراد پیرتر محرومیت بیشتری داشته اند.

مدیر انجمن BdB اعلام نموده که جوانان به شدت از محدویت های ارتباطی، تعطیلی مدارس، و دانشگاه ها و تعطیلی باشگاه های ورزشی آسیب دیده اند. جوانان نباید شکست خوردگان بحران کرونا باشند.

نتایج این آنالیز البته نشان می دهد که 83 درصد شهفرایندان با اطمینان به آینده نگاه می نمایند. 87 درصد هم از زندگی خود بیشتر راضی بودند. با این حال از بین هر 10 نفر چهار نفر منظره آینده خود را کمی تا به شدت تحت تاثیر این همه گیری می دانستند.

آغاز هفته واکسیناسیون سراسری در آلمان

دولت فدرال و ایالات آلمان از روز دوشنبه به صورت هدفمند افرادی را که هنوز واکسینه نشده اند هدف قرار می دهند. از امروز دوشنبه با آغاز هفته واکسیناسیون در این کشور شهفرایندان می توانند در بسیاری نقاط بدون تعیین تاریخ قبلی و به صورت رایگان واکسینه شوند. وزیر بهداشت آلمان همزمان با آغاز هفته واکسیناسیون اعلام نموده که در کشورش ضروری است افراد بیشتری برای تزریق واکسن متقاعد شوند تا با امنیت بیشتری پاییز و زمستان را سپری کنیم. وی از لزوم آمادگی برای مقابله با موج کرونای تشدید شده دیگری با ویروس دلتا سخن گفته است.

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان بعلاوه گفته است: هنوز کسانی هستند که واکسن کرونا را دریافت ننموده اند و ممکن است سر قرار تعیین شده مراجعه نکردده باشند و نوبت نوی هم دریافت ننموده باشند. به گفته وی آن ها می توانند از فرصت ایجاد شده برای واکسیناسیون در سوپرمارکت ها، باغ وحش ها و جشنواره های پاییزی برای این منظور استفاده نمایند.

وی مسئله فشار بالا بر افراد واکسینه نشده را رد نموده و این مسئله را مهم دانست که از تنش های بین افراد واکسینه شده و نشده و شکاف های اجتماعی جلوگیری به عمل آید.

تداوم فرایند افزایشی مبتلایان نو در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 5511 مورد ابتلای نو به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داد که 762 مورد بیشتر از دوشنبه هفته پیش بود. به این ترتیب نرخ مبتلایان روزانه به ازای هر 100 هزار نفر در عرض 24 ساعت به 81.9 افزایش پیدا نموده است. 12 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

هشدار درباره در پیش بودن پاییزی سخت در آلمان

کارل لایترباخ، از کارشناسان بهداشت حزب سوسیال دموکرات و مشاوران دولت آلمان هم بر این عقیده است که بحران کرونا احتمالا در بهار آینده تمام خواهد شد. وی در عین حال از در پیش رو بودن پاییزی سخت سخن به میان آورده است.

تشدید حملات سایبری به شرکت های آلمانی در دوران کرونا

بحران کرونا اغلب تاثیرات منفی بر امنیت فناوری اطلاعات شرکت ها داشته است. این نتیجه یک گزارش تحقیقاتی است که روز دوشنبه به وسیله موسسه تحقیقات جرم شناسی نیدرزاکسن (KFN) منتشر شده است. بر این اساس کار در خانه و استفاده از سخت افزارها و نرم افزارهای خصوصی خطر سرایت بدافزارها و حملات فیشینگی را افزایش داده است.

تمایل شهفرایندان آلمانی به ادامه دور کاری

نتایج یک نظرسنجی هم نشان می دهد که بیش از دو سوم شاغلان در آلمان که در دوران بحران کرونا دورکاری می نموده اند گفته اند که می خواهند به این کار ادامه دهند. این نشان می دهد که محبوبیت کار در چهار دیواری شخصی افراد افزایش پیدا نموده است.

این نظرسنجی نشان می دهد که 71 درصد افراد ابراز امیدواری نموده اند که در آینده هم بتوانند از راه دور کار نمایند. در اوایل بحران کرونا و در ماه می سال گذشته تنها 58 درصد چنین آرزویی داشتند.

لوتار ویلر، رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان هم بر این عقیده است که در برخورد با بیماری های مسری مانند کرونا احتیاج به بهبود آشکاری در آلمان وجود دارد. وی تاکید نمود که در همه گیری فعلی کمبودهای بی رحمانه ای خودنمایی کرد.

شرکت بیون تک در امسال میلادی واکسن برای بچه ها بالای 5 سال ارائه می دهد

رئیس شرکت واکسن سازی بیون تک آلمان بر این عقیده است که در امسال میلادی واکسن برای تزریق به بچه ها 5 تا یازده ساله را به بازار ارائه خواهد نمود. وی بعلاوه تزریق واکسن تقویت نماینده و مرحله سوم برای بزرگسالان کاملا واکسینه شده را خواهان شده است.

وی بر لزوم تسریع در فرایند کند واکسیناسیون و متقاعد کردن افراد برای تزریق واکسن تاکید نمود.

رئیس بیون تک هشدار داده که ویروس دلتا و نرخ واکسیناسیون ناکافی می تواند به افزایش مجدد آمار مبتلایان در پاییز منجر گردد. وی در کنار واکسیناسیون بیشتر ترکیبی از اقدامات دیگر را ضروری دانست تا موارد ابتلا به این بیماری مهار گردد.

لغو قانون استفاده اجباری از ماسک در فضاهای باز در پرتغال

با توجه به کاهش آمار مبتلایان نو به کرونا در پرتغال و نرخ واکسیناسیون بالا قانون استفاده اجباری از ماسک در فضاهای باز در این کشور لغو می گردد. این قانون البته همچنان در فضاهای بسته مانند مراکز خرید، وسایل حمل و نقل عمومی و مدارس اعتبار دارد. البته دولت پرتغال همچنان به شهفرایندان توصیه می نماید در فضاهای بازی که تراکم جمعیت بالاست و فاصله مناسب حفظ نمی گردد از ماسک استفاده گردد.

شیوع ویروس دلتا در پرتغال در فصل تابستان به افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان منجر شد. در ماه جولای در این کشور با حدود 10 میلیون سکنه به صورت میانگین بیش از 3 هزار ابتلای روزانه در روز تعیین شد.

در کشور پرتغال حدود 80 درصد جمعیت کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند که یکی از بالاترین نرخ های واکسیناسیون در همه جای جهان است. این کشور می خواهد به محض دستیابی به نرخ واکسیناسیون 85 درصد بسیاری محدودیت های دیگر را لغو کند.

آغاز مرحله سوم واکسیناسیون در خانه های سالمندان فرانسه

در فرانسه سومین مرحله واکسیناسیون در خانه های سالمندان و مراکز مراقبت آغاز شده است. افراد بالای 65 سال و افراد دارای بیماری های زمینه ای می توانند ازاول سپتامبر واکسیناسیون مرحله سوم را دریافت نمایند در صورتی که از دریافت دوز دوم واکسن آن ها حدود 6 ماه گذشته باشد. نخست وزیر فرانسه دریافت دوز سوم واکسن را به علت کاهش تاثیر آن در بین افراد سالخورده و دارای بیماری های زمینه ای لازم دانسته است.

در فرانسه در حال حاضر حدود 70 درصد ساکنان هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت نموده اند. از بین بیماران بستری شده در بیمارستان ها تقریبا 80 درصد افراد واکسینه نشده هستند.

یونان می خواهد در امسال میلادی 4.4 میلیارد یورو به مبارزه با پاندمی کرونا اختصاص دهد. این پول باید اوضاع شرکت ها و شهفرایندان را که از عواقب مالی این بحران رنج می برند بهتر کند. بر اساس اطلاعات وزارت دارایی یونان در مجموع یاری های دولتی از آغاز پاندمی در سال 2020 تا 2022 حدود 42.7 میلیارد یورو خواهد بود.

نوترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس نوترین آمارها در فرانسه طی 24 ساعت 7,679نفر به کرونا مبتلا شده اند و 29 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم طی 24 ساعت 29,173 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 56 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در ایتالیا هم طی 24 ساعت 4,664 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 34 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند.

به این ترتیب بر اساس نوترین آمارها تا به حال در فرانسه 6,905,071 نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده اند و 115,517نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در انگلیس هم تا به امروز 7,226,276 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 134,200 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس نوترین آمارها تابه حال 4,606,413نفر به کرونا مبتلا شده اند و 129,919نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تابه حال 4,907,461 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 85,290 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در آلمان هم تابه حال 4,087,109 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 93,128نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 شهریور 1400 بروزرسانی: 24 شهریور 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1850

به "تور اروپا: کرونا در اروپا، از کاهش امنیت سایبری شرکت های آلمانی تا شروع مرحله سوم واکسیناسیون در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: کرونا در اروپا، از کاهش امنیت سایبری شرکت های آلمانی تا شروع مرحله سوم واکسیناسیون در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید