سال آینده پیوندک گردو وارد بازار می شود

به گزارش مجله خبری تیرول، خبرنگاران/همدان مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان از عرضه نهال پیوندی گردو گواهی شده با تخصیص 20 هزار تومان یارانه دولتی خبر داد و گفت: سال آینده علاوه بر نهال، پیوندک گردو نیز در بازار توزیع می شود.

سال آینده پیوندک گردو وارد بازار می شود

رضا عباسی در گفت وگو با خبرنگاران، شرح داد: اتحادیه شرکت های تعاونی تولید استان همدان با اجرای پروژه زنجیره تولید نهال پیوندی گواهی شده گردو برای نخستین بار در سطح خاورمیانه در شهرستان تویسرکان، سال جاری 80 هزار اصله نهال پیوندی گواهی شده را به بازار عرضه کرده که با استقبال باغداران سراسر کشور روبرو شده است.

وی ادامه داد: سال جاری به هر اصله نهال پیوندی گردو گواهی شده به علت تأثیر آن در توسعه کشاورزی پایدار 20 هزار تومان از سوی دولت یارانه اختصاص یافته که فرصت مطلوبی برای باغداران در اقدام به توسعه و اصلاح باغات گردو محسوب می شود.

عباسی گفت: کاهش سن باردهی درختان گردو از هشت تا 10 سال در نهال بذری به سه تا چهار سال در نهال های پیوندی، افزایش عملکرد محصول و تولید میوه های یکنواخت به لحاظ اندازه، وزن، رنگ از موارد مهم اجرای این طرح محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در سال آینده علاوه بر نهال، پیوندک گردو نیز در بازار توزیع می شود، گفت: تا قبل از راه اندازی زنجیره های تولید نهال گردو مجبور به واردات نهال مادر پیوندی گردو بودیم که با راه اندازی این زنجیره ضمن بی نیازی به واردات، توانایی صادرات نیز ایجاد شده است.

مدیر تعاون روستایی استان همدان همچنین یادآور شد: در صورت موجود بودن، عرضه نهال پیوندی گواهی شده گردو تا سرانجام فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان در ادامه از آموزش و توانمندسازی بهره برداران توسط نظام صنفی کشاورزی همدان به میزان بیش از 2700 نفر روز در سال جاری خبر داد و گفت: وجود تشکل های بخش کشاورزی و به ویژه نظام صنفی کشاورزی برای دفاع از حقوق کشاورزان ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه تولیدکنندگان با مسائل زیادی دست و پنجه نرم می کنند، شرح داد: یکی از راه های مبارزه با نگرانی های موجود، وجود محافل تأثیرگذار برای دفاع از حقوق تولیدکننده است.

وی با اشاره به اینکه انتقال مسائل کشاورزان به مسئولان یکی از دغدغه های اصلی در بخش کشاورزی است که نظام صنفی کشاورزی می تواند در این امر متولی باشد، افزود: با توجه به مصوبه هیئت وزیران در زمینه اصلاح ساختار نظام صنفی کشاورزی و لزوم فراهم کردن شرایط لازم برای اجرایی شدن آیین نامه مذکور باید رشته هایی که قابلیت سازگاری با ساختار جدید دارند را تفکیک و زیرساخت های عملیاتی شدن آن را فراهم کرد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان در سرانجام هدف نهایی این اصلاح ساختار را اتصال مستقیم تولید کندگان هر بخش با دولت بیان نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 894

به "سال آینده پیوندک گردو وارد بازار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال آینده پیوندک گردو وارد بازار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید