خبرنگاران 375 قلم کالای غیراستاندارد در بازار کرمانشاه کشف شد

به گزارش مجله خبری تیرول، کرمانشاه- خبرنگاران- مدیرکل استاندارد کرمانشاه با اشاره به اینکه هفت هزار و 200 بازرسی، نمونه برداری و آزمون سال جاری از بازار استان صورت گرفته است، گفت: در این بازرسی ها 375 فرآورده فاقد علامت استاندارد، نشانه گذاری و جعل علامت استاندارد کشف شده است.

خبرنگاران 375 قلم کالای غیراستاندارد در بازار کرمانشاه کشف شد

محمودرضا نیازی روز سه شنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: متناسب با نوع تخلف اقداماتی از جمله توقیف، جمع آوری، جلوگیری از عرضه و یا معدوم سازی کالا صورت می گیرد.

وی ادامه داد: این بازرسی ها در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی، ساختمانی و معدنی، مکانیک و فلزشناسی، صنایع شیمیایی، برق و الکترونیک و مهندسی پزشکی در سطح استان صورت گرفته است.

نیازی اضافه نمود: در راستای تکالیف سازمانی، ارتقا سلامت و تامین ایمنی آحاد جامعه به وسیله کنترل کیفیت اقلام موجود در بازار، این اداره کل علاوه بر بازرسی های فنی از واحدهای فراوریی زیرپوشش، به صورت هماهنگ با طرح ملی سراسر کشور، نظارت های مستمری را در مراکز عرضه و واحدهای صنفی انجام می دهد.

مدیرکل استاندارد کرمانشاه گفت: طی بازرسی از واحدهای صنفی، کارشناسان به آنالیز کالاهای عرضه شده از نظر دارا بودن علامت استاندارد، اصالت کد 10 رقمی ذیل نشان استاندارد و همچنین اطلاعات واحد فراوریی می پردازند.

دبیر شورای استاندارد کرمانشاه در خصوص آزمون نمونه کالاها در بازار مصرف گفت: هر ساله براساس اعلام سازمان، بازرسان استاندارد به نیابت از مردم، کالاهایی که عمدتاً سلامت محور هستند، خریداری و تحت آزمون قرار می گیرند که در صورت مشاهده هرگونه نداشتن انطباق کالا با استانداردهای مربوطه به جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان، با فراوری کننده کالای معیوب برخورد قانونی خواهد شد.

نیازی توضیح داد: استاندارد در زمینه سلامت و ایمنی مردم کوتاهی نخواهد کرد و همه فراوریکنندگان محصولات مشمول استاندارد اجباری، ملزم به درج کد 10 رقمی منحصر به فرد در ذیل نشان استاندارد روی بسته بندی کالا هستند تا مصرف کنندگان بتوانند هنگام خرید کالا با ارسال رایگان آن به سامانه پیامکی 10001517 از اصالت کالا مطمئن شوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1572

به "خبرنگاران 375 قلم کالای غیراستاندارد در بازار کرمانشاه کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 375 قلم کالای غیراستاندارد در بازار کرمانشاه کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید