سنگاپوربهشتی در آسیا

به گزارش مجله خبری تیرول، سنگاپور کشور باغ ها ، در انتهای شبه جزیره مالایا از شرق به تنگه مالاکا و از شمال به مالزی منتهی می گردد ، که با مساحت بالغ بر 682 کیلومتر امروزه به یک مرکز مهم صنعتی، بانکداری، تجاری و توریستی و یکی از مهمترین بنادر در دنیا می باشد.

سنگاپوربهشتی در آسیا

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

1300 بانک بین المللی و محلی امروز این کشور را به یک کانون مهم تجاری و اقتصادی مبدل نموده است. وجود اقوام مختلف با تضادهای فرهنگی، ادیان متنوع، اماکن دیدنی بسیار زیبا و هتلهای شیک و مجلل سالانه دنیاگردان بی شماری را به این کشور جلب می نماید.

با من همراه باشید تا برخی از جاذبه های گردشگری سنگاپور را ببینیم :

جزیره سنتوزا :

جزیره سنتوزا به معنای صلح و آرامش در جنوب کشور سنگاپور ، به عنوان یک مکان گردشگری این کشور کوچک سالیانه میلیون ها نفر را به سمت خود می کشاند . این جزیره ابتدا روستایی برای ماهیگیری بوده است و از آن به عنوان بن بست مرگ یا جزیره مردگان یاد می کردند .

انگلیس تا سال 1967 از این جزیره با عنوان پایگاه نظامی استفاده می نموده است .اما امروز سنتوزا یکی از زیباترین تفریحگاه های کشور سنگاپور بشمار می رود . ساحل و آفتاب ، اماکن دیدنی و تاریخی ، شهر بازی ، سینمای چهار بعدی ، پارک های ماجراجویی ، پارک پروانه ها ، فواره موزیکال و ... همه و همه دست در دست هم داده اند تا این مکان را به یک تفریحگاه فوق العاده تبدیل کند .

اسکله کلارک :

این مکان که مجموعه ای از مغازه های زنجیره ای قرن نوزدهم بوده است ، هم اکنون دربرگیرنده بیش از 50 مغازه و فروشگاه می باشد که عرضه نماینده انواع لباس های ابریشمی و پارچه های طرح دار تا مبلمان و عتیقه جات می باشد. در هنگام شب این منطقه تبدیل به کارناوالی زنده از رستوران ها، بار ها و رستوران های روباز می گردد. برای صرف غذای محلی این مکان که کباب مالزی می باشد باید به Clarke Quay Satay Club مراجعه کنید. در این مکان قایق سواری از اسکله تا دهانه رودخانه سنگاپور میسر می باشد.

باغ گیاه شناسی سنگاپور (سنگاپور Botanic Gardens)

این باغ با 63.7 - هکتار در کشور سنگاپور قرار گرفته است. این باغ تنها باغی در دنیا می باشد که از 5 صبح تا 12 نیمه شب هر روز باز است. باغ گیاه شناسی در سال 1822 توسط سر استمفورد رافلز، بنیانگذار سنگاپور مدرن و مشتاق طبیعت ، تاسیس شد. یکی از جاذبه های اصلی این پارک ، باغ ملی ارکیده می باشد که دارای بیش از 1000 گونه اصلی و 2،000 گونه پیوند زنده شده از ارکیده می باشد. در داخل باغ ارکیده جاذبه های دیگری از جمله سالن برکیل و باغ پرنیان ارکید، گلخانه ، تندیس های نمادین وجود دارد.می توان در این باغ در حدود شش هکتار ، جنگل های استوایی شبیه سازی شده را که از قدمت خود باغ بیشتر می باشند را یافت. این باغ توسط سه دریاچه های احاطه شده است و در یکی از آنها موسم به دریچه اکو ، گونه هایی از حواصیل ، مرغان دریایی و اردک ها زندگی می نمایند. یکی از چشمگیرترین قسمت از باغ گیاه شناسی سنگاپور دریاچه قو است. این دریاچه آب مورد احتیاج باغ را فراهم می نماید و اطراف آن مملو است از نخل های کمیاب است . در وسط این دریاچه مجسمه ای ابه شکل قو قرار گرفته است که در سال 1950 ساخته شده و در سال 2001 به این مکان منتقل شده است.

پارک شبانه روزی سافاری :

اولین پارک جیات وحش در دنیا است . که به صورت شبانه روزی پذیرای شتاقان و گردشگران می باشد. که این خصیصه مهم برای بسیاری از توریستها و گردشگران خارجی یک نوع جاذبه خاص خودش را دارد. که گردشگران می توانند نادرترین و کمیاب ترین حیوانات دنیا را در پارک شبانه روزی سافاری مشاهده نمایند.

سافاری شبانه سنگاپور یکی از معروفترین پارک های حیات وحش در جنوب شرق آسیا محسوب می گردد.این مرکز شامل قسمت های جالبی از قبیل آکروباتیک، عکاسی در کنار حیوانات وحشی، سفر با قطار، پیاده روی در جنگل های بکر به همراه راهنمایان مجرب پارک و نمایش حیوانات دست آموز می باشد.

معبد سری ماریامان سنگاپور

این معبد قدیمی ترین معبد سنگاپور و یکی از معابد مهم برای عبادت تامیل هندوها است. این معبد به احترام الهه Mariamman الهه بیماری و مراقبت در سال 1827 توسط یک تاجر هندی ساخته شده است. این معبد در سال 1862 به شکل امروزی اش درآمد و بعد از آن بارها مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است.

علاوه بر محلی برای عبادت این معبد برای مهاجران جدیدی که ازجنوب هند می آمدند یک پناهگاه بوده است.در دوران استعمار این مسجد مرکز فعالیت های هندوها بوده است و بیشتر هندوها برای ازدواج به این معبد می رفتند. این معبد تنها معبد مجاز هندوها در این کشور بوده است. در سال 1973 این معبد یک بنای تاریخی ملی شد. این معبد در طول سال ها میزبان فعالیت های فرهنگی و هنری و اجتماعی مختلفی بوده است. این معبد نماینده ای از فرهنگ هندوها در سنگاپور است.

از نقاط دیدنی سنگاپور هتلی به نام مارینا بی سندز است که به شکل یک کشتی بر روی 3 ساختمان بلند ساخته شده و استخری داره که انتهای آن این ذهنیت را تداعی می نماید که شناگران در حال افتادن از ساختمان هستند.

این هتل بزرگ و معروف سنگاپور واقعا بسیار زیباست و اگر از نزدیک آن را ببینید، واقعا محو زیبایی آن می شوید تقریبا نفری 30 دلار هزینه بالا رفتن از آنجاست .بر روی این کشتی، یک محیط حاره ای ایجاد کردن. یعنی یک تعداد نخل تزئینی وجود دارد به همراه یک استخر بزرگ که تا لبه برج ادامه داشته و کسانی که علاقمند باشند می توانند آنجا شنا نمایند، دارای بوفه های مختلفی هم که دارای انواع خوراکی هستند آن بالا وجود دارند.

پارک مرلیون

مجسمه زیر سنبل سنگاپور ه.اعتقاد دارن اگه آرزو کنی و سکه ای در آب بیندازی به آرزوت میرسی.این مکان در سال 1821 هنگامی که اجناس ارزان قیمت چینی از شهر Xiamen Fujian چین وارد سنگاپور شد بازگشایی شد. مسافرین که از چین آمده بودند و همگی مرد بودند در اطراف جنوب رودخانه سنگاپور که به Telok Ayer معروف است مسکن گزیدند.

آکواریوم سنگاپور :

آکواریوم سنتوسا سی در سنگاپور است که نامش بعنوان بزرگترین آکواریوم دنیا در گینس به ثبت رسیده است.42 میلیون لیتر آب در این آکواریوم وجود داشته و بیش از 80 هزار گونه دریایی در این آکواریوم زیست می نمایند. همچنین نام این آکواریوم در گینس بدلیل داشتن بزرگترین پنل آکرلیک دنیا ثبت شده است.

باغ پرندگان

این پارک با مساحت 20 هکتار شما را با دوستان پردار انسان رو در رو میکند. این پارک مشتمل بر بیش از 7.000 پرنده جالب و عجیب است این پارک متنوع ترین پارک پرندگان در دنیا می باشد. در این پارک می توان نمایش شکار سلطان آسمان(عقاب) را مشاهده نمود.

منبع: سفرگو
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 725

به "سنگاپوربهشتی در آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنگاپوربهشتی در آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید