تورهای پاییزی ترکیه: فراوری کیت های تشخیص هویت با یک هفتم هزینه نمونه های وارداتی، استفاده پلیس ترکیه از کیت ایرانی

به گزارش مجله خبری تیرول، کیت تشخیص هویت ابزاری است که از آن در موارد مهمی همانند، معین هویت انسانی در حوادث، معین روابط خویشاوندی، تحقیقات جنایی، آزمایش پدر- فرزندی، مادر فرزندی، ژنتیک قانونی، معین پروفایل یا طرحواره انسان و ژنتیک جمعیت و ایجاد بانک اطلاعاتی استفاده می گردد.

تورهای پاییزی ترکیه: فراوری کیت های تشخیص هویت با یک هفتم هزینه نمونه های وارداتی، استفاده پلیس ترکیه از کیت ایرانی

بهترین تجربه سفر را با تورهای پاییزی ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محسن صادقی مدیرعامل شرکت زیست فناوری کوثر که این محصول را فراوری نموده است، گفت: محصولات فراوری شده در مجموعه ما برپایه علم بیوتکنولوژی و ژنتیک است و بر همین مبنی کیت تشخیص هویت را طراحی و فراوری کردیم. فراوری این محصول مانع خروج حجم زیادی ارز از کشور می گردد. امروزه هر کیت تشخیص هویت در مجموعه ما با هزینه 20 میلیون تومان فراوری می گردد اما نمونه های مشابه خارجی با قیمت 140 میلیون تومان وارد می گردد و متاسفانه بعضی دستگاه های دولتی به این شکل منابع خود را هدر می دهند.

این کیت تشخیص هویت به کشور آلمان هم صادر می گردد اما متاسفانه به دلیل این که اعتماد به شرکت دانش بنیان ایرانی هنوز به میزان کافی وجود ندارد، آن محصول به وسیله آلمانی ها به سایر کشورهای دنیا صادر می گردد. محصول این شرکت دانش بنیان، از نظر کیفیت کاملا مشابه نمونه خارجی است و در یک نمونه، پلیس ترکیه هم اکنون از این کیت تشخیص هویت ایران ساخت استفاده می نماید.

هر فردی را می توان به وسیله توالی DNA منحصر به خود شناسایی کرد. در واقع DNA حاوی توالی های تکراری کوتاه به طول 3 تا 7 جفت باز به نام STR است که در سراسر ژنوم پراکنده شده است. از آنجا که تعداد دقیق تکرارها در هر مکان خاص در افراد مختلف فرق دارد، پزشکی قانونی می تواند از این مارکرها برای شناسایی افراد استفاده نمایند. علاوه بر این، هر فردی دارای دو مجموعه STR از هر دو والدین خود به ارث برده است که هر یک از آن ها می توانند تعداد متفاوتی از تکرار را در همان محل داشته باشد. در واقع پروفایل DNA به اسم اثر انگشت DNA شناخته شده است که افراد را از یکدیگر متمایز می نماید و تنها در دو قلوهای همسان متفاوت نیست.

از این محصول در موارد مهمی همانند، معین هویت انسانی در حوادث، معین روابط خویشاوندی، تحقیقات جنایی، آزمایش پدر- فرزندی، مادر فرزندی، ژنتیک قانونی، معین پروفایل یا طرحواره انسان و ژنتیک جمعیت و ایجاد بانک اطلاعاتی استفاده کرد.

این فعال دانش بنیان در ادامه شرح داد: ما به واسطه فراوری این محصول توانسته ایم، نقش بسزایی در کاهش هزینه آزمایش شهروندان ایفا کنیم. تفاوت قیمت کیت داخلی و خارجی معینا بر قیمت آزمایش هایی که مردم می دهند تاثیر گذاشته و معینا یک یاری بزرگ به زندگی مردم می نماید.

این شرکت دانش بنیان با استفاده از همین دانش، توانسته است دارویی فراوری کند که مانع رد پیوند می گردد. فراوری این دارو زمان بسیار زیادی برده است اما بعضی شرکت ها با ارز دولتی، این محصول را وارد کشور می نمایند.

150 فرصت شغلی در این شرکت دانش بنیان ایجاد شده است که در میان آنان، چندین نخبه دانشگاهی هم حضور دارند.

مدیرعامل شرکت زیست فناوری کوثر در خاتمه گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال های اخیر کوشش نموده است تا شرکت های دانش بنیان را معرفی و نمایان کند. ما به همین دلیل بیش از آن که احتیاج به یاری های اقتصادی داشته باشیم، احتیاج به یاری های معنوی داریم. زمانی که در داخل کشور به خودکفایی در فراوری یک محصول می رسیم، حداقل کاری که می توان کرد این است که دیگر برای واردات نمونه خارجی آن، ارز دولتی تخصیص داده نگردد یا در واردات آن محدودیت ایجاد گردد. تنها خواسته ما این است که با محدود کردن واردات، قیمت محصول ما منطقی و معین گردد تا بتوانیم نخبگان بیشتری را در مجموعه خود استخدام کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1881

به "تورهای پاییزی ترکیه: فراوری کیت های تشخیص هویت با یک هفتم هزینه نمونه های وارداتی، استفاده پلیس ترکیه از کیت ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای پاییزی ترکیه: فراوری کیت های تشخیص هویت با یک هفتم هزینه نمونه های وارداتی، استفاده پلیس ترکیه از کیت ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید