ترامپ به اقدام تعرفه ای چین پاسخ متقابل داد

به گزارش مجله خبری تیرول، به گزارش خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در رشته توئیتی به اقدام چین مبنی بر اعمال تعرفه بر 75 میلیارد دلار کالای آمریکایی، پاسخ داد.

ترامپ به اقدام تعرفه ای چین پاسخ متقابل داد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

وی در این باره مدعی شد: سال ها است که چین و بسیاری از کشورهای دیگر در تجارت، سرقت دارایی و خیلی موارد دیگر، از آمریکا سوءاستفاده می نمایند. کشور ما سالانه صدها میلیارد دلار به چین می بازد و این مسئله تمامی ندارد.

وی ادامه داد: متاسفانه، دولت های گذشته آمریکا به چین اجازه تخطی از تجارت عادلانه و متوازن را که بار بزرگی برای مالیات دهندگان آمریکایی است، داده اند. به عنوان رئیس جمهور، دیگر نمی توانم اجازه چنین کاری را بدهم. در راستای دستیابی به تجارت عادلانه، باید این رابطه تجاری ناعادلانه را متوازن کنیم.

ترامپ مدعی شد: چین نباید بر 75 میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی (آن هم با انگیزه های سیاسی) تعرفه جدید اعمال می کرد. از اول اکتبر، بر 250 میلیارد دلار از کالاهای چینی که اکنون مشمول تعرفه 25 درصدی هستند؛ 30 درصد تعرفه اعمال خواهد شد.

علاوه بر این، بقیه 300 میلیارد دلار کالا و محصولات چینی که از اول سپتامبر مشمول تعرفه 10 درصدی بودند، تعرفه ای 15 درصدی به خود خواهند دید.

این در حالی است که تعرفه چین برای کالاهای آمریکایی، 5 و 10 درصد مشخص شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 335

به "ترامپ به اقدام تعرفه ای چین پاسخ متقابل داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ به اقدام تعرفه ای چین پاسخ متقابل داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید