تاکید دبیرکل ناتو بر لزوم دخالت دادن چین در مسائل بین المللی

به گزارش مجله خبری تیرول، دبیرکل ناتو ضمن هشدار درباره قدرت روزافزون چین در عین حال بر لزوم وارد کردن این کشور در حل مسائل مختلف از جمله تغییرات آب و هوایی تاکید نمود.

تاکید دبیرکل ناتو بر لزوم دخالت دادن چین در مسائل بین المللی

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از دویچه وله آلمان، برای اولین بار از زمان آغاز بحران کرونا امروز (سه شنبه) وزرای امور خارجه کشورهای عضو ناتو به صورت حضوری در بروکسل با هم ملاقات خواهند کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا هم در این ملاقات دو روزه شرکت خواهد نمود. ینز اشتولنبرگ، دبیر کل ناتو در آستانه این ملاقات در مصاحبهیی با دویچه وله آلمان از حضور وزیر خارجه آمریکا در این نشست استقبال نموده و آن را علامت مثبتی دانست.

وی تاکید نمود که دولت آمریکا تحت ریاست جمهوری جو بایدن تعهد قدرتمندانه تری به وحدت دو سوی آتلانتیک نشان داده است. وی از گگردده شدن فصل جدیدی از روابط بین آمریکای شمالی و اروپا اطلاع داد.

دبیر کل ناتو در بخش دیگری از این مصاحبه تاکید نمود که ظهور چین به کشورهای عضو ناتو فرصت های جدیدی از جمله در زمینه تجارت و اقتصادهای ملی می دهد. وی اضافه نمود: ما باید چین را در مسائل فراوانی از جمله موضوع دگرگونی های آب و هوایی وارد کنیم. وی هم زمان گفت که در عین حال چین یک قدرت نوظهور است که ارزش های مشترکی با ما ندارد.

اشتولنبرگ همچنین گفت: چین به ما نزدیکتر می گردد و از جمله در زیر ساخت های حساس ما سرمایه گذاری می نماید. بنابراین ناتو مجبور است با عواقب این مسئله برای امنیت متحدان منطقه ای و تغییر توازن قدرت جهانی دست و پنجه نرم کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1611

به "تاکید دبیرکل ناتو بر لزوم دخالت دادن چین در مسائل بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید دبیرکل ناتو بر لزوم دخالت دادن چین در مسائل بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید