بزرگترین پایگاه داده ژنتیک دنیا در چین تاسیس شد

به گزارش مجله خبری تیرول، چینی ها با جمع آوری اطلاعات ژنتیکی بیش از 700 میلیون مرد در این کشور بزرگترین پایگاه داده ژنتیکی دنیا را تأسیس خواهند کرد.

بزرگترین پایگاه داده ژنتیک دنیا در چین تاسیس شد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به همین دلیل جمع آوری نمونه خون بیش از 700 میلیون مرد در این کشور شروع شده که شامل نوجوانان و بچه ها نیز می گردد. این کار در سراسر چین صورت می گیرد.

دولت چین این کار را با همکاری مدارس، شعب پلیس در سراسر چین و بعضی نهادهای دولتی دیگر انجام می دهد. مقامات این کشور کار جمع آوری اطلاعات ژنتیکی مردان را در چین از سال 2017 شروع نموده اند.

این کار پیشبرد طرح های جامع بهداشت و سلامت را در چین تسهیل نموده و به مقابله با بیماری های واگیردار و مسری در نقاط مختلف این کشور یاری شایانی خواهد نمود. علاوه بر این، از این اطلاعات می توان برای طراحی سیستم های کشوری هوش مصنوعی، راه اندازی سیستم های تشخیص چهره و افزایش ایمنی و امنیت ملی چین استفاده کرد.

اطلاعات یادشده به دستیابی به یک نقشه جامع ژنتیک در چین یاری می نماید که نتیجه آن ارتقای سیاست گذاری های جمعیتی، قومی، نژادی و تسهیل برنامه ریزی مالی و اجتماعی برای عموم مردم خواهد بود. اجرای این طرح با همکاری شرکت دارویی ترمو فیشر آمریکا صورت می گیرد و کیت های جمع آوری نمونه های خون مورد استفاده در چین توسط این شرکت فراوری شده است.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1249

به "بزرگترین پایگاه داده ژنتیک دنیا در چین تاسیس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین پایگاه داده ژنتیک دنیا در چین تاسیس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید