انتقاد از تعلل بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی

به گزارش مجله خبری تیرول، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با انتقاد از طرح برخی مطالب غیرواقع در سانه ها و سخنرانی ها، تهمت اشرافی گری به دولتمردان را غیرمنصفانه خواند.

انتقاد از تعلل بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، سید ابوالفضل رضوی در شورای اشتغال و توسعه روستایی و عشایری استان سمنان اظهار کرد: دولت تدبیر و امید از نقدها کارشناسانه استقبال و از آن در راستای حل مسائل بهره می گیرد.

وی با گلایه از رویکرد سیاسی و جناحی در برخی نقدها توضیح داد: در شرایط فعلی بیش از هر چیز به وحدت، همدلی و انسجام بیشتر احتیاج داریم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با برشمردن برخی خدمات ماندگار دولت از اقدامات گسترده دولت در حوزه توسعه و اشتغال روستایی به عنوان طرحی جامع و کم نظیر نام برد و اضافه نمود: دولت با همراهی و همکاری نمایندگان مردم برنامه ریزی جامعی در راستای حمایت از روستاییان و عشایر انجام داده است.

وی با بیان اینکه تنها در 6 ماهه اول سال جاری دولت یک هزار 320 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به این حوزه اختصاص داده افزود: متاسفانه برخی بانک ها در پرداخت این تسهیلات اشتغال زایی روستایی تعلل می نمایند.

رضوی ضمن تاکید بر لزوم تسریع در روند اعطای تسهیلات از سوی بانک ها گفت: در هیچ کدام استان های کشور پرداخت کامل تسهیلات این بخش در 6 ماهه نخست صورت نگرفته است که دلیل آن به عدم همراهی بانک ها برمی شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات این طرح در اختیار چهار بانک عامل قرار گرفته ادامه داد: نیمی از این اعتبارات به تنهایی در اختیار بانک کشاورزی و 50 درصد ماباقی آن در اختیار صندوق کارآفرینی امید، پست بانک و بانک توسعه تعاون قرار گرفته است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، ضمن دعوت از روستاییان و عشایر کشور برای بهره گیری از این تسهیلات برای ایجاد اشتغال و فراوری گفت: هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات این بخش در کشور وجود ندارد و بانک های عامل وظیفه دارند اعتبارات تخصیصی را به متقاضیان واجدشرایط اعطاء نمایند.

وی با اشاره به پیش بینی هایی که برای حمایت از کارآفرینان این بخش در نظر گرفته شده توضیح داد: بانک ها می توانند به کارآفرینان در قالب این طرح تا سقف 15میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت اعطاء نمایند، ضمن اینکه با توجه به مسائل عشایر و روستاییان در موضوع ضمانت ها، تسهیلات ویژه ای درنظر گرفته شده و بانک ها موظفند که اسناد رسمی روستاییان و عشایر را به عنوان ضمانت و وثیقه بپذیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 77

به "انتقاد از تعلل بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد از تعلل بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید