انتخاب 44 طرح برتر پژوهشی دستگاه های اجرا اردبیل

به گزارش مجله خبری تیرول، خبرنگاران/اردبیل رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: 44 طرح پژوهشی در سطح استان اردبیل در اولویت برنامه ریزی ها و هدفگذاری ها قرار گرفته است.

انتخاب 44 طرح برتر پژوهشی دستگاه های اجرا اردبیل

داود شایقی در جلسه مشترک کارگروه آموزش و پژوهش و ستاد هفته گرامیداشت پژوهش در استانداری اردبیل اظهار کرد: در جلسات متعدد با حضور کارشناسان و مدیران 25 دستگاه اجرایی طرح های پژوهشی اولویت دار در استان مورد بررسی و رصد قرار گرفته تا نسبت به جذب 500 میلیون تومان اعتبار در این حوزه تلاش و جدیت انجام شود.

وی گفت: 24 جلسه کاری و یک جلسه کارشناسی برگزار شده تا 133 طرح پیشنهادی از 25 دستگاه مورد ارزیابی قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل افزود: از این تعداد 44 طرح به تصویب رسیده که عمده این طرح ها در بخش کشاورزی، صنعتی و گردشگری است که نسبت به انتشار فراخوان و پر کردن فرم های مورد نظر اقدام شده تا با عقد قرارداد طرح های پژوهشی به انجام برسد.

شایقی از انتشار فراخوان در روزهای گذشته و ثبت اطلاعات این طرح های پژوهشی در سامانه سمات خبر داد و بیان نمود: با عقد قرارداد انتظار می رود این طر ح های اثربخش پژوهشی به شکل کامل به خاتمه رسیده و با اولویت از سوی دستگاه های اجرایی انجام شود.

وی افزود: با اطلاع رسانی دقیق امسال انتشار فراخوان و اجرای طرح های پژوهشی به موقع انجام شده و تلاش می شود تا در مهلت مقرر این طرح ها به خاتمه خوبی برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل به راه اندازی سامانه ثبت جامع اطلاعات پژوهشی استان اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی با همکاری پارک و مراکز علمی و دانشگاهی نسبت به ثبت طرح های پژوهشی در این سامانه اقدامات اولیه را آغاز کرده و قرار است با تکمیل روند راه اندازی این سامانه به تدریج طرح های پژوهشی در معرض دید علاقمندان قرار گیرد.

هاشم علایی مدیر کل استاندارد استان اردبیل نیز از راه اندازی بزرگترین و مجهزترین آزمایشگاه عسل در استان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: اداره کل استاندارد استان اردبیل از صفر تا 100 برنامه صدور استاندارد و نشان ملی را برای عسل تهیه و تدوین کرده و امیدواریم کارکنان این اداره کل بتوانند به عنوان اصلی ترین عناصر در این زمینه در معرفی طرح های پژوهشی ورود پیدا کنند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل نیز بیان نمود: براساس اولویت های توسعه استان پژوهش های کاربردی مدنظر قرار گرفته و تلاش می شود تا نیازمحور، مساله محور با رویکرد فناورانه فعالیت های پژوهشی را انجام دهیم که در این زمینه از ظرفیت دستگاه های مختلف اجرایی و مراکز علمی کمک می گیریم.

حبیب ابراهیم پور افزود: دستگاه هایی که به کار پژوهشی و تحقیقاتی می پردازند و فعالیت آنها منجر به تولید محصول و حتی ورود به حوزه تجاری سازی می شود باید در رقابت های حوزه علمی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت کرده و در این زمینه فعالانه عمل کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 626

به "انتخاب 44 طرح برتر پژوهشی دستگاه های اجرا اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب 44 طرح برتر پژوهشی دستگاه های اجرا اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید