اقتصاد کشورها پس از کرونا چقدر کوچک شد؟

به گزارش مجله خبری تیرول، ارقام و داده ها از رشد مالی کشورها در سه ماهه ابتدایی سال 2020 در حال انتشار است و تاثیر شیوع ویروس کرونا بر روی اقتصاد دنیا فاجعه بار به نظر می رسد.

اقتصاد کشورها پس از کرونا چقدر کوچک شد؟

به گزارش خبرنگاران، کره جنوبی روز پنج شنبه اعلام نمود که رشد مالی این کشور در فصل اول 2020 حدود 1.4 درصد در مقایسه با فصل خاتمهی سال 2019 کاهش یافته است.

علی رغم این کاهش اما، کره جنوبی همچنان یکی از کشورهایی است که متحمل کمترین زیان مالی تحت تاثیر کرونا بوده است.

یکی از اقدامات مهم دولت کره این بود که اقتصاد را به طور کامل تعطیل نکرد. اما تست های فراوان انجام داد و سیاست ردیابی دقیق مبتلا و تعطیلی بعضی مدارس و موسسات آموزشی را در پیش گرفت.

سنگاپور اگرچه اقدامات بسیار سختگیرانه ای برای مقابله با بیماری کووید-19 در نظر گرفت اما چندان خوش شانس نبود. اقتصاد این کشور از دهم ژانویه تا خاتمه ماه مارس، 10.6 درصد کوچک شد.

اقتصاد چین در سه ماهه ابتدایی سال جاری، برای اولین بار از سال 1992 تا به امروز کوچک شد. فراوری ناخالص داخلی این کشور، 6.8 درصد گزارش شده است.

بانک های مرکزی در فرانسه و ایتالیا برآورد نموده اند که احتمالا اقتصاد آنها حدود پنج تا شش درصد کوچک خواهد شد. هر دو پیش بینی در اواسط ماه آوریل اجرا شده است.

بانک های ملی در بریتانیا و ایالات متحده آمریکا، هنوز چشم انداز خود را از اقتصاد به روزرسانی ننموده اند؛ اما کارشناسان انتظار دارند، در فصل اول 2020، اقتصاد آمریکا پنج تا 10 درصد و اقتصاد انگلیس حدود 13 درصد کوچک گردد.

در کشور ژاپن، حتی پیش از شیوع کرونا و در سه ماهه خاتمهی سال 2019، اقتصاد افت 7.2 درصدی را تجربه کرد. بعضی تحلیلگران پیش بینی نموده اند که رشد مالی این کشور در فصل اول سال پنج درصد و در فصل دوم 25 درصد کوچک گردد.

نمودار زیر، فراوری ناخالص داخلی بعضی کشورها در سه ماهه ابتدایی 2020 را نشان می دهد:

اقتصاد کدام کشورها پس از کرونا کوچک شد؟

منبع: Statista

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1030

به "اقتصاد کشورها پس از کرونا چقدر کوچک شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاد کشورها پس از کرونا چقدر کوچک شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید