فعالیت پنج شرکت دانش بنیان برای فراوری واکسن کرونا

به گزارش مجله خبری تیرول، دبیر کمیته علمی هفتمین نشست استپ گفت: اگر واکسن کافی مهیا نکنیم، در فصل پاییز نیز با کرونا روبرو هستیم؛ در حال حاضر پنج شرکت دانش بنیان بر روی واکسن کرونا در حال فعالیت هستند.

فعالیت پنج شرکت دانش بنیان برای فراوری واکسن کرونا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی بنیاد مصطفی(ص)، دومین روز از هفتمین نشست استپ امروز با حضور سخنرانانی از 21 کشور جهان با رعایت قوانین فاصله گذاری اجتماعی به صورت مجازی در حال برگزاری است.

براین اساس مصطفی قانعی، دبیر کمیته علمی هفتمین نشست استپ در مورد بیماری کرونا گفت: مهم ترین نکته در درمان بیماری کرونا، ماندن در خانه است. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت آنالیز علائم با مردم تماس هایی برقرار کرد و از آنان خواست که با داشتن علائم به نزدیک ترین مرکز درمانی مراجعه نمایند.

وی با بیان اینکه راهبرد فعلی، دور نگه داشتن مردم از بیماران است، توضیح داد: درحال حاضر ما مردم را از بیماران دور نگه می داریم و بیش از 95 درصد مردم با این راهبرد موافق بوده اند.

قانعی با اشاره به اینکه ما باید در فراوری کیت های تشخیص خودکفا باشیم، گفت: ما از بیش از 50 شرکت دانش بنیان درخواست نموده ایم که کیت های تشخیصی فراوری نمایند که در نهایت از 5 شرکت قبول کردیم.

دبیر کمیته علمی هفتمین نشست استپ مطرح کرد: کمیته ای علمی داریم که هر هفته جلسه برگزار می نماید و اطلاعات به روزرسانی می شوند. همچنین همه دانشگاه های کشور از این دستورالعمل پیروی می نمایند. در حال حاضر ما از یک دارو به صورت اتفاقی استفاده کردیم و متوجه شدیم که مفید نیست.

وی در ادامه بیان نمود: تا به امروز تحقیقات مداخله ای زیادی اجرا شده و بیش از هفتاد آزمایش بالینی برای درمان این بیماری اجرا شده است.

قانعی همچنین اضافه نمود: این کمیته علمی همه این مداخلات را تحت نظارت دارد و داده ها را برای دریافت تصمیم نهایی آنالیز میکند.

وی درخصوص فراوری واکسن گفت: ما سال ها تجربه فراوری واکسن را داریم و چندین شرکت دانش بنیان نیز داریم که از آنان درخواست نموده ایم واکسن آنفولانزا فراوری نمایند. اگر ما واکسن کافی مهیا نکنیم، در فصل پاییز نیز با کرونا روبرو هستیم. در حال حاضر پنج شرکت دانش بنیان بر روی واکسن درحال فعالیت هستند.

دبیر کمیته علمی هفتمین نشست استپ با بیان اینکه باید همه اطلاعات موجود از همه جهان را مدیریت کنیم، اظهار کرد: بعضی از اطلاعاتی که کشورها منتشر نموده اند، نشان دهنده این است که از شرکت های خاصی حمایت می نمایند ما همه آنهاها را داریم و آنالیز می کنیم و اطلاعات مناسب را منطبق خواهیم کرد.

قانعی با اشاره به اینکه باید بیمارستان ها را برای موج بعدی کرونا آماده کنیم، گفت: بعضی از بیمارستان ها مختص بیماران کرونا است و از پذیرش دیگر بیماران قلبی خودداری نموده اند؛ درحالی که این عدم پذیرش نشان از نقص مدیریتی است. در هر بیمارستان باید بخشی را به بیماران کرونا اختصاص دهیم و سایر بخش های بیمارستان ها نیز به بیماران دیگر بپردازند؛ زیرا ممکن است آمار مرگ و میر افزایش یابد.

وی در انتها بیان نمود: برای موفقیت کمیته علمی در داخل کشور ضروری است همه مردم با وزارت بهداشت در ارتباط باشند؛ ما نیز باید وسایل مورد احتیاج را در کشور خود فراوری کنیم زیرا ممکن است کمبودها آسیب زا گردد.

در این دوره از نشست استپ کارشناسان بیماری های عفونی و استادان دانشگاه و متخصصان همراه با استادان از کشورهای سنگاپور، آلمان، فرانسه، آمریکا، مالزی، هند، ژاپن، پاکستان، کانادا، چین، آذربایجان، بنگلادش، اردن، عمان، ایتالیا، اندونزی، ترکیه، عراق، کره جنوبی، قزاقستان و ایران تجربیات خود را در مورد درمان این بیماری به اطلاع یکدیگر می رسانند.

تا به امروز مراکز مختلفی در جهان اسلام شامل دانشگاههای ایران سه دوره، دانشگاه پوترای مالزی (دوره دوم)، دانشگاه سلطان قابوس عمان (دوره چهارم) و دانشگاه کراچی پاکستان (دوره پنجم) میزبان نشست های استپ بوده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1089

به "فعالیت پنج شرکت دانش بنیان برای فراوری واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت پنج شرکت دانش بنیان برای فراوری واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید