کرونا ، شرایط قرمز در 20 شهرستان خوزستان

به گزارش مجله خبری تیرول، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: 20 شهرستان از 28 شهرستان خوزستان در آخرین بررسی های انجام گرفته در شرایط قرمز انتشار کرونا قرار دارند.

کرونا ، شرایط قرمز در 20 شهرستان خوزستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، دکترمحمدعلوی بیان نمود: موارد ابتلا به کرونا در استان فراوان و بیش از انتظار است، از اوایل اردیبهشت ماه با کاهش محدودیت ها فرایند ابتلا به این بیماری در خوزستان صعودی شده است.

وی اضافه کرد: تجمع مردم قبل از عید فطر و حضور در بازار نیز بر افزایش آمار ابتلا به کرونا تاثیرگذار بوده است. هر چند موارد بیماریابی نیز در استان افزایش یافته و موارد بیشتری بیمار با همت کادردرمان در استان شناسایی شده است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان یادآور شد: شناخت بیماری و علایم آن به فرد بیمار برای درمان کمک می کند. در اغلب موارد بیماران کرونایی بدون علامت هستند و یا بیماری با علامت های خفیف بروز می کند، در اوایل شیوع این بیماری در جهان مهمترین علامت بیماری تب و تنگی نفس بود اما در حال حاضر علایمی همچون سردرد و علایم گوارشی، استفراغ و شکم درد و کاهش حس چشایی و بویایی نیز اضافه کرده شده است.

علوی اضافه کرد: در صورتی که اکسیژن بدن فرد بالاتر از 93 درصد باشد نیازی به بستری نیست اما در صورت کمتر بودن از این میزان فرد بیمار باید بستری شود و دریافت عکس از ریه نیز در تشخیص بیماری بسیار کمک می کند، افرادی که در بخش های مختلف ریه علامت های سفید داشته باشند دچار این بیماری شده اند. در مواد شدیدتر تمامی بخش های بدن درگیر این ویروس می شوند و زندگی فرد در معرض خطر است.

این مسئول ادامه داد: استاندار خوزستان بارها اعلام کردند اگر شرایط بدتر شود دوباره محدودیت ها را اعمال خواهیم کرد. انجام تست های مربوط به تشخیص کرونا از حساسیت بالایی برخودار هستند و یکی از بهترین راه های شناسایی این بیماری دریافت سی تی اسکن از ریه فرد است که کمترین خطا را دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: برای انجام آزمایش کرونا باید از بخش خصوصی هم استفاده کنیم، بعضی آزمایشگاه ها اعلام آمادگی کردند اما با تمام این موارد باید مشارکت و همکاری لازم انجام شود.

چالش های کرونا

رییس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: ساده انگاری مسئولان ومردم در مقابله با این بیماری یا در نظر دریافت اینکه این بیماری از بین رفته، یکی از سه چالش مقابله با ویروس کروناست.

وی اضافه کرد: دومین مسئله این است که بعضی از مردم تحلیل درستی از شرایط ندارند چرا که اگر به این شرایط فکر می کردند با این شرایط سخت روبرو نمی شدیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: سومین مورد ضعف خودمراقبتی است، اگر مردم درک درستی از بیماری داشته باشند نسبت به این بیماری حساسیت بیشتری خواهند داشت و خود مراقبتی را به درستی انجام می دهند.

این مسئول اضافه کرد: اگر مردم رفتار خود را عوض کنند بهتر با این ویروس مقابله خواهیم کرد، آموزش دادن مردم، بیماریابی، تست کردن، ردیابی بیماران و فرهنگ سازی استفاده از ماسک از جمله مواردی است که در این شرایط بسیار اهمیت دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1086

به "کرونا ، شرایط قرمز در 20 شهرستان خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا ، شرایط قرمز در 20 شهرستان خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید