کامرون: حضور رئیس جمهور جدید افغانستان در نشست ناتو در ولز الزامی است

به گزارش مجله خبری تیرول، خبرنگاران: نخست وزیر انگلیس از کاندیداهای ریاست جمهوری افغانستان خواست تا اختلافات خود را کنار گذاشته و برای حل بحران این کشور با یکدیگر همکاری کنند و تأکید کرد که رئیس جمهور جدید افغانستان باید در نشست سازمان پیمان آتلانتیک شمالی حضور یابد.

کامرون: حضور رئیس جمهور جدید افغانستان در نشست ناتو در ولز الزامی است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری افغانستان باید اختلاف های بوجود آمده را حل کرده و در جهت کاهش و نابودی بحران های این کشور بکوشند و سعی کنند فضای خالی سیاسی افغانستان را پر کنند.

دیوید کامرون تاکید کرد: کاندیدا های ریاست جمهوری افغانستان در مورد چگونگی حکومت و ایجاد حکومت وحدت ملی، باید بر مبنای توافقی که با حضور جان کری وزیر امور خارجه آمریکا صورت گرفت عمل کنند.

وی افزود: 2کاندیدای انتخابات افغانستان باید برای ایجاد حکومت وحدت ملی و دموکراتیک تلاش کنند تا جامعه جهانی نیز به آن ها اعتماد کرده و در رأس آن انتخابات این کشور مشروعیت یابد.

کامرون اذعان داشت: رئیس جمهور جدید افغانستان باید در نشست سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) حضور یافته و بازگو کننده دست آوردها و تلاش های دهه اخیر افغانستان به جهان باشد و برنامه جدید خود را برای این کشور اعلام نماید.

نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی یا ناتو هفته آینده در 13 شهریور در ولز برگزار خواهد شد و حضور رئیس جمهور افغانستان در این نشست ضروریست.

با این حال هنوز 2کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان یعنی عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی به توافق نرسیده و در روزهای گذشته اختلافات میان 2 تیم انتخاباتی این کشور به اوج خود رسیده است، تا جایی که تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری عبدالله دیگر در محل کمیسیون بررسی و ابطال آرای انتخابات حضور نیافت تا به گفته هیئت معاونت ملل متحد در افغانستان این کشور با بن بستی جدید در سیاست داخلی خود روبرو شود.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 660

به "کامرون: حضور رئیس جمهور جدید افغانستان در نشست ناتو در ولز الزامی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامرون: حضور رئیس جمهور جدید افغانستان در نشست ناتو در ولز الزامی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید