وحدت: برخی واحدهای صندوق پژوهش و فناوری توبیخ یا لغو مجوز شده اند

به گزارش مجله خبری تیرول، رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: اعتبارسنجی، لغو مجوز یا توبیخ برخی واحد های صندوق های پژوهش و فناوری در راستای حمایت از صندوق هایی است که عملکرد خوبی داشته اند.

وحدت: برخی واحدهای صندوق پژوهش و فناوری توبیخ یا لغو مجوز شده اند

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، علی وحدت، رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در مراسم افتتاح دفاتر صندوق های پژوهش و فناوری سراسر کشور اظهار کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که در کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری انجام شد، اصلاح اساسنامه بود و این اصلاح با هدف ارتقای جایگاه صندوق های پژوهش و فناوری صورت گرفت.

وحدت ادامه داد: در گذشته شاهد عدم استقبال بخش خصوصی در این حوزه بودیم، اما با تغییر اساسنامه این استقبال رشد بیشتری یافته البته در کنار آن به اعتبار سنجی، لغو مجوز یا توبیخ برخی واحد ها در راستای حمایت از صندوق هایی که عملکرد خوبی داشتند اجرا شده است. تاکید ویژه ای بر تفکیک جایگاه دبیرخانه از صندوق نوآوری داریم البته این نزدیکی فرصت مناسبی بود تا هر دو مجموعه با همکاری پیروز عملکرد مناسبی داشته باشند، اما لازم است برای هر کدام یک شخصیت حقوقی جدا در نظر گرفته شود.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی بیان نمود: صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق های پژوهش و فناوری را شریک های استراتژیک خود می داند، زیرا این صندوق ها یک بخش غیردولتی چابک هستند و صندوق نوآوری با این نگاه با آن ها همکاری بیشتری می کند در کنار این استقلال این صندوق ها نیز حفظ شده است.

وی گفت: امیدوارم اعضای صندوق های پژوهش و فناوری به ما اعتماد کنند و برنامه های توانمندسازی که جزئی از توسعه صندوق ها به شمار می رود، به خوبی برگزار شود.

وحدت تاکید کرد: دبیرخانه کار های مختلفی انجام می دهد، اما لازم است صندوق ها با کارگروه همکاری بیشتری داشته باشند، زیرا کننده هایی از وزارت خانه ها و بانک مرکزی در این کارگروه حضور دارند، اما متاسفانه بسیاری از مدیران صندوق های پژوهش آن ها را ندیده و ملاقاتی نداشته اند و لازم است حتما با پیگیری های مستمر چالش های موجود را مطرح و حل کنند.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی خاطر نشان کرد: صندوق های پژوهش و فناوری باید به گونه ای در صندوق نوآوری و شکوفایی فعالیت کنند که بخشی از آن شوند و دیگر امکان جدا شدن آن ها از مجموعه نباشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 485

به "وحدت: برخی واحدهای صندوق پژوهش و فناوری توبیخ یا لغو مجوز شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وحدت: برخی واحدهای صندوق پژوهش و فناوری توبیخ یا لغو مجوز شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید