واکنش بازار جهانی نفت به سخنان زنگنه

به گزارش مجله خبری تیرول، به گزارش تجارت نیوز به نقل از سی ان بی سی، پنج شنبه شب، در حالی که سرمایه گذاران در انتظار انتشار جزئیات توافق کاهش فراوری اوپک پلاس هستند، قیمت نفت آمریکا با از دست دادن سود 12 درصدی خود، 9 درصد هم سقوط کرد.

واکنش بازار جهانی نفت به سخنان زنگنه

ملاقات اضطراری اوپک پلاس که از ساعت 18:45 امروز شروع شده است، هنوز ادامه دارد.

به نوشته سی ان بی سی، قیمت های نفت پس از آن سقوط کردند که بیژن زنگنه، وزیر انرژی ایران گفت که این گروه فراوری خود را در ماه می و ژوئن 10 میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داد و از ماه جولای تا آخر سال جاری این کاهش فراوری را به 8 میلیون بشکه در روز خواهد رساند و از شروع 2021 کاهش فراوری خود را به 6 میلیون بشکه در روز می رساند.

ژورنار تونهاگن، رئیس بخش بازار در شرکت رایستاد انرژی، می گوید: هرچند کاهش فراوری 10 میلیون بشکه ای در کوتاه مدت به بازارها یاری می نماید که انبارهای نفت دنیا پر نشوند، اما برای بسیاری از سرمایه گذاران ناامیدکننده است، چراکه آنها همچنان نگران حجم نفت مازاد در بازار هستند.

قیمت هر بشکه نفت خام نیمه سنگین آمریکا تا ساعت 24 پنج شنبه 9.29 درصد یا 2.33 دلار سقوط کرد و در 22.76 دلار بسته شد. این در حالی است که این شاخص بیش از 12 درصد جهش نموده بود و به 28.36 دلار رسیده بود.

قیمت هر بشکه نفت خام برنت 4.14 درصد سقوط کرد و در 31.48 دلار بسته شد. این شاخص هم امروز تا 36.40 دلار بالا رفته بود.

منبع: مهر

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 983

به "واکنش بازار جهانی نفت به سخنان زنگنه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش بازار جهانی نفت به سخنان زنگنه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید