همکاری بیل گیتس و مارک زاکربرگ برای تأمین بودجه تحقیقات درمان کرونا

به گزارش مجله خبری تیرول، بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت و مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک از ثروتمندترین مردان ایالات متحده تصمیم گرفته اند برای مبارزه با کرونا با یکدیگر همکاری نمایند.

همکاری بیل گیتس و مارک زاکربرگ برای تأمین بودجه تحقیقات درمان کرونا

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، خانواده های زاکربرگ و گیتس، معمولا در پروژه های خیریه حضوری پررنگ دارند. اخیرا نیز همسر مارک زاکربرگ، چان زاکربرگ اظهار داشت که 25 میلیون دلار به بنیاد بیل و ملیندا گیتس برای یافتن درمان های COVID-19 یاری می نماید.

این پروژه در پی کشف درمان های مقرون به صرفه برای بیماران COVID-19 است که می توانند در مقیاس توزیع شوند. این پروژه تنها یکی از چندین راهی است که غول های فناوری در مبارزه با گسترش COVID-19 ارائه می نمایند.

سازمان نیکوکاری که مدیر عامل فیس بوک مارک زاکربرگ و همسرش پریسیلا چان در سال 2015 راه اندازی کردند نیز رسما این همکاری را با بنیاد بیل و ملیندا گیتس مورد تایید قرار داد. همکاری اقتصادی زاکربرگ و همسرش پس از آن انجام می گردد که بنیاد بیل و ملیندا گیتس طرح شتاب دهنده درمانی COVID-19 را در اوایل ماه مارس راه اندازی کرد. بعضی بنیاد های خیریه دیگر نیز در این طرح با بیل و ملیندا گیتس مشارکت می نمایند. طرح اولیه بنیاد گیتس با تأمین بودجه 125 میلیون دلاری شروع شد.

هدف از این پروژه توسعه درمان های مقرون به صرفه برای COVID-19 است که می تواند در مقیاس عظیم توزیع گردد. طرح شتاب دهنده در کوشش است دارو های جدید و مورد استفاده مجدد را برای معالجه بیماران COVID-19 مورد ارزیابی قرار دهد و امیدوار است از تحقیقات خود برای مقابله با سایر پاتوژن های ویروسی در بلند مدت نیز استفاده کند. شتاب دهنده درمانی COVID-19 همچنین با سازمان بهداشت جهانی در خصوص این پروژه همکاری خواهد نمود.

زاکربرگ امروز در یک پست در فیس بوک نوشت: ارزیابی دارو های موجود از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا از آنجا که آن ها قبلاً کارآزمایی ایمنی بالینی را انجام داده اند، بسیار سریعتر می توانند وارد چرخه درمان شوند. این همکاری یکی از چندین کوششی است که غول های فناوری سیلیکون، ولی در کوشش برای یاری به مبارزه با گسترش کرونا انجام می دهند.

شرکت های آمازون و مایکروسافت نیز به یک صندوق امداد 2 میلیون دلاری یاری کردند. فیسبوک نیز برای یاری به مشاغل کوچک تحت تأثیر این بیماری یک برنامه 10000 دلاری راه اندازی نموده است و اپل اعلام نموده است که به 10 میلیون دلار برای فراوری ماسک اهدا می نماید.

منبع: انتخاب
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 944

به "همکاری بیل گیتس و مارک زاکربرگ برای تأمین بودجه تحقیقات درمان کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری بیل گیتس و مارک زاکربرگ برای تأمین بودجه تحقیقات درمان کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید