همه چیز درباره بازگشایی مدارس؛ از زنگ سرگرمی تا چگونگی برگزاری کلاس ها

به گزارش مجله خبری تیرول، تهران (پانا) - مدیرکل تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اطلاع داد تشکیل کلاس های حضوری و یا مجازی در هر استان براساس رنگ بندی کرونا در همان منطقه خواهد بود.

همه چیز درباره بازگشایی مدارس؛ از زنگ سرگرمی تا چگونگی برگزاری کلاس ها

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش صدا و سیما، محمد محسن بیگی گفت: براساس کمیته مشترکی که بین آموزش و پرورش و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تعیین شده ممکن است یک کلاس یا یک مدرسه به طور موقت در طول سال تحصیلی غیرحضوری گردد. بعضی از درس های مدرسه هم در سال تحصیلی تازه به صورت مطالعه آزاد ارائه خواهد شد.

مدیرکل تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: طبق نظام نامه مراقبت مبتنی بر مدرسه فاصله بین دانش آموزان طبق فرایند پارسال حداقل یک و نیم متر خواهد بود و کلاس های حضوری حداکثر یک ساعته برگزار خواهد شد.

وی تأکید کرد: زنگ های سرگرمی در سال تحصیلی آینده برقرار خواهد بود، اما از ورزش های پر برخورد و تجمعی در زنگ ورزش دانش آموزان جلوگیری به عمل خواهد آمد و ورزش دانش آموزان به ورزش های انفرادی و یا مجازی منحصر خواهد شد.

وی گفت: بعلاوه بسیاری از فعالیت های جانبی داخل مدرسه که احتمال برخورد فیزیکی نزدیک را فراهم می نمایند در سال تحصیلی تازه لغو می شوند. در نظام نامه مراقبت از مدرسه بعلاوه موارد تعطیلی مدارس در اثر آلودگی ویروس کرونا در بین دانش آموزان و کارکنان مدرسه تعیین شده است.

مدیرکل تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: سرویس های مدارس برای خودرو های سواری حداکثر 3 نفره و خودرو های ون حداکثر 10 نفر خواهد بود و رانندگان سرویس ها هم حتما واکسینه خواهند شد.

محسن بیگی توضیح داد: واکسیناسیون یک میلیون و 100 هزار نفر از معلمان و کارکنان مدارس از یکم مرداد شروع می گردد و موضوع بازگشایی زودهنگام مدارس هم منتفی بوده و مدارس از یکم مهر بازگشایی خواهند شد. واکسیناسیون افراد زیر 18 سال هنوز در برنامه وزارت بهداشت و آموزش و پرورش نیست.

مدیرکل تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: از ابتدای سال 98 تا به امروز 130 میلیارد تومان سرانه بهداشتی به مدارس اختصاص یافته، اما در سال تازه هنوز سرانه ای را به مدارس نداده ایم.

محسن بیگی گفت: برای تهیه ماسک و مواد ضدعفونی نماینده مدارس از اعتبارات دولتی و یاری خیرین استفاده خواهیم کرد. شیوه نامه بازگشایی مدارس تا 15 مرداد به همه مدارس ابلاغ خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1761

به "همه چیز درباره بازگشایی مدارس؛ از زنگ سرگرمی تا چگونگی برگزاری کلاس ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره بازگشایی مدارس؛ از زنگ سرگرمی تا چگونگی برگزاری کلاس ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید