هشدار چین به هند درباره تحریم هواوی و تهدید به تلافی

به گزارش مجله خبری تیرول، ایرنا نوشت: چین به هند اخطار داده است که این کشور نباید فعالیت شرکت هواوی در هند را تحریم کند در غیر این صورت شرکت های هندی از دسترسی به تکنولوژی های چینی محروم خواهند شد و در چین قادر به فعالیت نخواهند بود.

هشدار چین به هند درباره تحریم هواوی و تهدید به تلافی

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

نشریه اکونومیک تایمز نوشت: هند میخواهد در چند ماه آینده اینترنت پر سرعت نسل 5 را به صورت آزمایشی اجرایی کند.

راوی شانکار پراساد وزیر ارتباطات هند گفت: هند هنوز تصمیمی برای دعوت شرکت های مخابراتی چینی برای شرکت در طرح آزمایشی اینترنت پرسرعت نسل 5 اتخاذ ننموده است.

وزیر ارتباطات هند اضافه نمود: دهلی نو دارای نگرانی های امنیتی در استفاده از فناوری اینترنت پر سرعت نسل پنج شرکت هواوی است.

واشنگتن در ماه گذشته، شرکت هواوی را در فهرست ممنوعه ای قرار داد که طبق آن، شرکت های آمریکایی برای تجارت با هواوی به مجوز وزارت دارایی آمریکا احتیاج خواهند داشت.

هواوی به طور مکرر وجود حفره های امنیتی در فناوری خود که امکان دسترسی به حریم خصوصی را ممکن می نماید، تکذیب نموده اما ممنوعیت اعمال شده توسط دولت آمریکا بر روال کار شرکت های آمریکایی تاثیر داشته است به گونه ای که گوگل یکی از اولین شرکت های آمریکایی بود که به تبعیت از این قانون، حدود یک ماه قبل، تمامی روابط تجاری اش با این شرکت چینی، از جمله خدمات مرتبط با سیستم عامل اندروید را قطع کرد.

منابع هندی اعلام کردند که پکن در اوایل ماه گذشته، سفیر هند را فراخوانده و به وی نگرانی چین در مورد کوشش های آمریکا برای محروم کردن شرکت هواوی از حضور در پروژه های اینترنت نسل 5 را ابلاغ نموده است.

یک مقام هندی که نخواست نامش فاش گردد گفت: پکن به سفیر هند اخطار داده است که در صورتی که دهلی نو تسلیم فشار های آمریکا گردد، شرکت های هندی نیز از ادامه فعالیت در چین محروم خواهند شد.

شرکت های هندی در مقایسه با سایر کشورها دارای فعالیت کمتری در چین هستند. اکثر سرمایه گذاری شرکت های هندی در چین در بخش های فراوری، خدمات بهداشتی و اقتصادی است.

تنش میان هند و چین با موضوع شرکت هواوی می تواند روابط دو کشور را به سردی بکشاند. این درحالی است که دو طرف کوشش های زیادی نموده اند تا روابط خود را بهبود بخشند.

چین یکی از بزرگ ترین شرکای تجاری هند است و ارزش تجارت دوجانبه آنها از 38 میلیارد دلار در سال 2007-2008 به 72 میلیارد دلار در سال 2016-17 افزایش یافته است.

بر اساس اطلاعات وزارت بازرگانی هند، کسری تجاری این کشور با چین در سال 2007-2008 قریب به 16 میلیارد دلار برآورد شده و این رقم در سال 2016-17 با رشد 219 درصدی به 51 میلیارد دلار افزایش یافته است.

ارزش واردات هند در سال 2016-17 از چین 61 میلیارد دلار و صادرات این کشور 10 میلیارد دلار برآورد شده است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 280

به "هشدار چین به هند درباره تحریم هواوی و تهدید به تلافی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار چین به هند درباره تحریم هواوی و تهدید به تلافی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید