تشدید محدودیت های ایالات متحده برای هواوی و زدتی ای؛ FCC حق اعطای مجوز به این دو شرکت را ندارد

به گزارش مجله خبری تیرول، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، روز پنج شنبه قانونی را امضا کرد تا مانع از دریافت مجوزهای قانونی برای تجهیزات تازه شرکت های هواوی و ZTE از سوی رگولاتورهای این کشور گردد. این قانون، دو کشور چینی نام برده را یک تهدید امنیتی بر ضد ایالات متحده تلقی می نماید که باید از توسعه و رشد آن ها جلوگیری گردد.

تشدید محدودیت های ایالات متحده برای هواوی و زدتی ای؛ FCC حق اعطای مجوز به این دو شرکت را ندارد

قانون موسوم به Secure Equipment Act، آخرین کوشش دولت ایالات متحده برای محدودسازی شرکت های مخابراتی و فناوری چینی است و به اتفاق آرای در 28 اکتبر به وسیله مجلس سنای ایالات متحده و اوایل ماه جاری به وسیله مجلس نمایندگان این کشور با 420 رای موافق و تنها در برابر 4 رای مخالف تصویب شد و اکنون به امضای، جو بایدن رسیده است.

این قانون چند روز پیش از برگزاری نشست مجازی بایدن، رئیس جمهور امریکا و شی جین پینگ، رهبر چین اجرا شده است. به گزارش رویترز، این ملاقات روز دوشنبه جاری برگزار شده و پیرامون تنش های موجود بر سر تجارت، حقوق بشر و فعالیت های نظامی است.

قانون نو، کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) را ملزم می نماید هیچ درخواست مجوزی از سوی این دو شرکت برای آنالیز و تایید تجهیزات نو را تایید نکند؛ چون خطر بالقوه ای برای امنیت ایالات متحده محسوب می شوند.

برندن کار، کمیسیونر FCC می گوید این کمیسیون از سال 2018 تا کنون، نزدیک به 3 هزار برنامه هواوی را تایید نموده است. به گفته کار، این قانون یاری می نماید این اطمینان حاصل گردد که تجهیزات ناامنی از شرکت های هواوی و زدتی ای نمی توانند وارد شبکه ارتباطی ایالات متحده شوند.

در ماه مارس، کمیسیون FCC براساس قانونی مربوط به سال 2019 و با هدف حفاظت از شبکه های ارتباطی ایالات متحده، 5 شرکت چینی را به عنوان تهدید بر ضد امنیت ملی معرفی کرد.

این 5 شرکت چینی عبارت بودند از هواوی، زد تی ای، Hytera Communications Corp و Hangzhou Hikvision Digital Technology و Zhejiang Dahua Technology بودند.

در ماه ژوئن نیز FCC با قاطعیت به طرحی رای داد که مانع از استفاده تجهیزات مخابراتی از شرکت های چینی در زیرساخت ایالات متحده می شد. این رای FCC با مخالفت پکن روبرو شده بود.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در ماه ژوئن گفت: ایالات متحده، بدون هیچ مدرکی همچنان از امنیت ملی و قدرت دولتی برای سرکوب شرکت های چینی سوءاستفاده می نماید. هواوی نیز اصلاحیه پیشنهادی FCC را گمراه کننده و تنبیهی غیرضروری خوانده است.

طبق قوانینی که در ماه ژوئن تاییدیه های ابتدایی را گرفتند؛ حتی کمیسیون FCC می تواند مجوزهای قبلی صادر شده برای شرکت های چینی را لغو کند.

بخوانید:

پرتره زیبایی که روس ها از کره زمین گرفتند

پیش از این در خبرنگاران در خصوص مشهورترین عکس هایی که از فضا از کره زمین گرفته شده است، برایتان نوشته بودم:- نسخه نو مرمر آبی: واضح ترین و شگفتی آورترین عکسی که از زمین گرفته شده- یک عکس و سه مدعی: چه کسی پرتره زمین را گرفت؟مشهورترین این عکس ها، عکس موسوم به مرمر آبی بود که به وسیله ناسا گرفته…

منبع: یک پزشک
انتشار: 23 تیر 1401 بروزرسانی: 23 تیر 1401 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2152

به "تشدید محدودیت های ایالات متحده برای هواوی و زدتی ای؛ FCC حق اعطای مجوز به این دو شرکت را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید محدودیت های ایالات متحده برای هواوی و زدتی ای؛ FCC حق اعطای مجوز به این دو شرکت را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید