نیروهای حفتر: اردوغان دنبال کنترل بر منطقه هلال نفتی لیبی است

به گزارش مجله خبری تیرول، سخنگوی نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی رئیس جمهوری ترکیه را متهم به تلاش برای تسلط بر منطقه هلال نفتی لیبی کرد.

نیروهای حفتر: اردوغان دنبال کنترل بر منطقه هلال نفتی لیبی است

احمد المسماری، سخنگوی نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار کرد: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه می خواهد از دستاوردهای طرابلس برای رسیدن به منطقه هلال نفتی استفاده کند، به همین دلیل قاطعانه با آتش بس مخالفت می کند.

وی اضافه کرد: دستور پیشروی به سمت شهر سرت توسط ترکیه صادر می شود نه دولت وفاق لیبی. ترکیه ای ها یک هدف را دنبال می کنند و آن هدف رسیدن به منطقه میادین و بنادر نفتی در منطقه خلیج سدره در 40 کیلومتری شهر جداد است.

المسماری ادامه داد: ستاد کل ارتش نیروهای ویژه ای را برای تأمین امنیت منطقه خلیج السدره اعزام کرده است و این میادین نفتی گسترده نیازمند تأمین امنیت و قدرت نظامی بزرگ هستند.

وی تأکید کرد: فرماندهی کل نیروهای مسلح تنها به اقدام جامعه بین الملل برای ایجاد راه حل های سیاسی، آغاز مذاکرات و پاسخ مثبت به ابتکار عمل قاهره و همچنین خروجی های کنفرانس برلین چشم دوخته است.

المسماری ادامه داد: دشمن برای حمله به سرت آماده می شود، چراکه اردوغان و تمامی سیاستمداران ترکیه درباره منطقه هلال نفتی صحبت می کنند و درصدد ادامه عملیات نظامی و تسلط کامل بر این منطقه هستند.

سخنگوی نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی در بخش دیگری از اظهاراتش از موضع جامعه بین الملل در قبال لیبی و به ویژه در موضوع ممنوعیت صادرات سلاح به این کشور انتقاد کرد.

وی در این باره گفت: موضوع ممنوعیت صادرات سلاح به لیبی توسط مجلس پیگیری می شود. مجلس به شکل مداوم از جامعه بین المللی می خواهد که حقیقت امور در لیبی را مشاهده کند و سپس بر اساس نتایجی که به دست می آورد حکم دهد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1148

به "نیروهای حفتر: اردوغان دنبال کنترل بر منطقه هلال نفتی لیبی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروهای حفتر: اردوغان دنبال کنترل بر منطقه هلال نفتی لیبی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید