نحوه محاسبه و پرداخت حقوق معلمان در سال تحصیلی جدید

به گزارش مجله خبری تیرول، به گزارش خبرنگاران، علی الهیار ترکمن معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، درباره نحوه پرداخت حقوق و محاسبه حق التدریس آزاد و اضافه کاری معلمان اظهار کرد: همانطور که پیش از این اعلام شده، سال تحصیلی 1400-1399 با مصوبه ستادملی کرونا از 15 شهریور شروع می گردد و سه روش برای آموزش پیش بینی شده است؛ نخست روش معمول یا آموزش حضوری، دوم آموزش مجازی و سوم ترکیبی از این دو که بستگی به شرایط و شرایط شیوع بیماری دارد.

نحوه محاسبه و پرداخت حقوق معلمان در سال تحصیلی جدید

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

وی اضافه نمود: طبق مصوبه ستادملی کرونا، هرجا شرایط اجازه دهد دانش آموزان به مدرسه می فرایند اما این حضور به صورت یک روز در میان و البته با رعایت اصول بهداشتی و ضدعفونی مدارس خواهد بود. توزیع سرانه های بهداشتی مدارس را نیز به زودی انجام خواهیم داد.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه با یک روز در میان شدن حضور، آیا کلاس درس نصف می گردد یا به عنوان مثال سه پایه، اول هفته و سه پایه، نیمه دوم هفته به مدرسه می فرایند؟ اظهار کرد: این موضوع در دستورالعمل شروع سال تحصیلی پیش بینی شده است. شاید یک مدرسه ابتدایی به لحاظ فضا مسئله ای نداشته باشد و بتواند سه پایه را تقسیم کند که شرط آن رعایت فاصله گذاری اجتماعی است، اما در جایی نیز ممکن است فضا مهیا نباشد و دانش آموزان را در هر کلاس تقسیم نمایند.

الهیار ترکمن درباره شرایط کاری معلمان نیز شرح داد و گفت: هیچ تغییری در شرایط کاری معلمان ایجاد نمی گردد و معلمی که موظفی اش 20 یا 24 ساعت است، کارش را به روال قبل انجام می دهد و اگر مازاد بر آن خدمت نموده باشد حق التدریس غیرموظف محاسبه و به وسیله مدیر مدرسه به او اعلام می گردد.

وی اضافه نمود: با حق التدریسان آزاد و نیروهای خرید خدمات نیز مانند سابق قرارداد می بندیم و حقوقشان را به طور کامل پرداخت می کنیم. در پرداخت حقوق آنها هم تغییری ایجاد نمی گردد و مانند سایر کارمندان ما هستند. چه آموزش حضوری باشد و چه مجازی برای ما آموزش رسمی محسوب می گردد و شرایط کاری هم مانند گذشته معین و به معلمان ابلاغ می گردد.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره نحوه محاسبه اضافه کاری معلمان که در سال تحصیلی گذشته نیز ساعات بسیاری را صرف ساخت کلیپ های آموزشی برای تدریس در فضای مجازی کردند گفت: اضافه کاری، مازاد بر ساعات موظف است. معلمی را داشته ایم که در سال های قبل هم برای ارائه مطلبی به دانش آموزان خود متحمل زحماتی می شده اما مبنای قانونی، پرداخت حق التدریس آزاد و اضافه کار، خدمت مازاد بر آن 20 یا 24 ساعت موظفی رسمی معلم است.

الهیار ادامه داد: البته سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی محتوای آموزشی لازم را در دست تهیه دارند و در شبکه شاد بارگذاری می نمایند و احتیاج به اینکه یک معلم کار جداگانه ای برای فراوری محتوا انجام دهد، به شدت کاهش می یابد، البته معلمانی هستند که شاید احساس نمایند روش خاصی برای تدریس احتیاج است که آن را انجام می دهند.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1241

به "نحوه محاسبه و پرداخت حقوق معلمان در سال تحصیلی جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه محاسبه و پرداخت حقوق معلمان در سال تحصیلی جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید