مکرون از ترکیه یاری خواست

به گزارش مجله خبری تیرول، ایرنا نوشت: رئیس جمهوری فرانسه که ترکیه را به همکاری با عناصر نیابتی داعش متهم نموده است، تاکید نمود: مواضع من همواره روشن بوده، ما به دنبال مبارزه علیه داعش هستیم نه درگیری با یکدیگر. ما به همکاری با ترکیه احتیاج داریم.

مکرون از ترکیه یاری خواست

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

نشست سالیانه سران ناتو از سه شنبه 12 آذرماه در لندن شروع به کار نموده و تا چهارشنبه (13 آذر) ادامه دارد.

امانوئل مکرون سه شبه شب در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران گفت: من همواره شفاف بوده ام و به همگان احترام می گذارم. فکر می کنم هر کسی به مسئولیت خود آگاهی دارد. ترکیه کشوری بزرگ دارای نخبگان، دانشگاه ها و فرهنگ و تاریخی قوی است و ملتی که قابل احترام هستند. ما به همکاری با ترکیه احتیاج داریم.

در روزهای اخیر، مجادله کلامی سران و دولتمردان فرانسه و ترکیه درباره ناتو شدت یافته و تنش سیاسی میان دو کشور را افزایش داده است. مکرون ماه گذشته از فقدان هماهنگی میان اعضای ناتو و همچنین پیش بینی ناپذیری رفتارهای آمریکا انتقاد کرد و در مصاحبه با نشریه اکونومیست، نسبت به تداوم سیاست دفاع جمعی ناتو به رهبری کاخ سفید ابراز تردید کرد و گفت: آنچه ما در حال حاضر تجربه می کنیم مرگ مغزی ناتو است.

این اظهارات با واکنش رئیس جمهوری ترکیه و سپس پاسخ های پاریس همراه شد.

البته مکرون دیروز نیز در پاسخ به اظهارات اخیر ترامپ در مورد مرگ مغزی مطرح شده از سوی او تاکید نمود، در این مورد که ناتو دچار مرگ مغزی است همچنان اصرار دارم.

مکرون ادامه داد: من در مورد موضع فرانسه و اروپا و تامین منافع این دو، بسیار شفاف و عملگرا هستم؛ هر دوی این موارد را در چارچوب احترام به دیگران انجام می دهم و به دنبال یافتن راه چاره هستیم.

رئیس جمهوری فرانسه اضافه نمود: ما پ.ک.ک و تروریست ها و اعضای این گروهک را را محکوم می کنیم؛ به وضوح برای تامین امنیت سرزمین هایمان جدی هستیم.

او با سودمند خواندن نشست سران ناتو و ابراز امیدواری در دستیابی به راه های مناسب بین اروپا و ترکیه گفت: اولویت مطلق ما در منطقه مبارزه علیه داعش و تروریسم بوده که در این ارتباط تعهد و کوشش جمعی در کنار ائتلاف برای تحقق این اولویت ضروری است.

مکرون اولویت دیگر را پیگیری همکاری ها و کوشش های جمعی درخصوص پناهندگان بویژه سوری، لبنانی و اردنی و یافتن راه چاره سیاسی برای حل بحران سوریه بیان کرد.

او همچنین درباره لیبی گفت: باید به دخالت های خارجی در این کشور سرانجام داده گردد.

رئیس جمهوری فرانسه در روز نخست شروع به کار نشست سران ناتو در نشست خبری مشترک با همتای آمریکایی اش، ترکیه را به همکاری با عناصر نیابتی داعش متهم نموده و گفته بود: وقتی به ترکیه نگاه می کنم، آنها اکنون در حال جنگ با کسانی هستند که در کنار ما (علیه داعش) جنگیده اند و برخی اوقات با واسطه های داعش همکاری می نمایند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 665

به "مکرون از ترکیه یاری خواست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکرون از ترکیه یاری خواست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید