معدن کاران استان سمنان خسارات وارده به محیط زیست را جبران نمایند

به گزارش مجله خبری تیرول، به گزارش خبرنگاران، حشمت الله عسگری عصر شنبه در نشست شورای معادن استان سمنان به میزبانی سالن کوثر استانداری بابیان اینکه معادن نقش مهمی در اقتصاد دارند اما دراین بین نباید ملاحظات زیست محیطی را نادیده گرفت، ابراز داشت: با توجه به اینکه فعالیت معدنی با تخریب محیطی همراه است لذا در این کمیته بر این اساس تصمیم گیری شد تا خسارات زیست محیطی معادن آنالیز و از محل درامد معدن کاران تأمین گردد.

معدن کاران استان سمنان خسارات وارده به محیط زیست را جبران نمایند

وی بابیان اینکه یک درصد درآمد معدن کارانی که فعالیت آن ها توأم با ضرر و زیان به محیط زیست باشد باید صرف ترمیم زیرساخت های موجود گردد، اضافه نمود: در این طرح معدن کاران استان سمنان خسارت وارده به محیط زیست را جبران خواهند کرد.

معاون استاندار سمنان بابیان اینکه تیمی متشکل از دستگاه های اجرایی مرتبط مسئول مشخص میزان خسارت زیست محیطی فعالیت های معادن خواهند بود، ابراز داشت: پس از تشکیل کمیته پرونده برای تصمیم گیری به شورای برنامه ریزی استان فرستاده می گردد.

عسگری بابیان اینکه مسائل فعالیت شرکت های معدنی استان سمنان موردمطالعه قرار می گیرد، اضافه نمود: در این کارگروه ها می کوشیم تا ضمن احصا مسائل برای حل مسائل معادن نیز راهکارهای لازم اتخاذ گردد.

به گزارش خبرنگاران استان سمنان دارای 590 معدن فعال است که از این تعداد به مسائل زیر بنایی 20 واحد معدنی رسیدگی شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 65

به "معدن کاران استان سمنان خسارات وارده به محیط زیست را جبران نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معدن کاران استان سمنان خسارات وارده به محیط زیست را جبران نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید