مصرف داروی کرونا در زنان باردار چه خطراتی دارد؟

به گزارش مجله خبری تیرول، خبرنگاران : عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نسبت به عوارض خطرناک دارو درمانی بیماران کرونا برای مادران باردار هشدار داد.

مصرف داروی کرونا در زنان باردار چه خطراتی دارد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، محمدرضا هاشمیان، با اشاره به تهدیدات ویروس کرونا برای گروه های مختلف سنی و جنسی، به سلامت زنان باردار اشاره نمود و گفت: کرونا سلامت زنان باردار را بیشتر از دیگر افراد تهدید می نماید، چرا که تقریباً بیشتر داروها را نمی توان برای درمان مادران باردار تجویز کرد. به طور مثال بعضی داروهای ضد ویروس در زنان باردار به هیچ عنوان نباید تجویز گردد و حتی اگر کسی قصد بارداری هم دارد نباید این دارو را استفاده کند و یا اگر چنانچه مادر بارداری مسائل زمینه ای دیگری همانند مسائل کلیوی نیز داشته باشد محدودیت های دارویی به مراتب بیشتر هم خواهد شد.

فوق تخصص آی سی یو بیمارستان مسیح دانشوری، تاکید نمود: به طور کلی تمام دارو ها و درمان هایی که برای مهار کرونا موثرند در زنان باردار با اضطراب و نگرانی تجویز و استفاده می گردد. بنابراین این گروه باید بیش از سایرین از سلامت خود در برابر کرونا و سایر بیماری های عفونی و ویروسی مراقبت نمایند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1317

به "مصرف داروی کرونا در زنان باردار چه خطراتی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف داروی کرونا در زنان باردار چه خطراتی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید