دانشگاه دامغان میزبان همایش بین المللی ریاضیات زیستی شد

به گزارش مجله خبری تیرول، دبیر همایش بین المللی ریاضیات زیستی گفت: نخستین همایش بین المللی و سومین همایش ریاضیات زیستی، 29 دی 1400 به میزبانی این دانشگاه برگزار می گردد.

دانشگاه دامغان میزبان همایش بین المللی ریاضیات زیستی شد

خبرنگاران از سمنان - آرزو رضایی گفت: همایش ریاضیات زیستی در سومین سال برگزاری در سطح ملی و اولین سال برگزاری در سطح بین المللی، 29 دی الی یکم بهمن 1400 به میزبانی دانشگاه دامغان برگزار می گردد.

مدل سازی ریاضی در علوم زیستی و پزشکی، معادلات دیفرانسیل و سیستم های دینامیکی، ریاضیات زیستی، آمار زیستی و فیزیک زیستی، از محور های اصلی این همایش است.

دانشکده های ریاضی، علوم کامپیوتر و دانشکده زیست شناسی دانشگاه دامغان از برگزارکنندگان این همایش هستند.

کاربرد های ریاضیات در فیزیک پزشکی، بیوانفورماتیک، بهینه سازی و کنترل بهینه در علوم زیستی، روش های محاسباتی در مدل های علوم زیستی و محیط زیست از دیگر محور های این همایش بین المللی است.

ریاضیات زیستی یک موضوع بین رشته ای بسیار مهم است که در جامعه علمی بین المللی قدمت زیادی دارد و در ایران ناشناخته است که دانشگاه دامغان افتخار دارد تا نخستین همایش بین المللی را در این واحد دانشگاهی برگزار کند.

حسین سالار آملی، قائم مقام و رئیس مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نمایندگان فرهنگستان علوم و انجمن زیست شناسی ایران و استادان برجسته کشوری و بین المللی در این همایش حضور دارند.

خبرنگاران سمنان سمنان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2078

به "دانشگاه دامغان میزبان همایش بین المللی ریاضیات زیستی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه دامغان میزبان همایش بین المللی ریاضیات زیستی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید