مراقب باشید! این بوی خاص یعنی سلامت بدن شما در خطر است!

به گزارش مجله خبری تیرول، سندروم بوی ماهی با بهبود کلیه درمان می گردد و گزارشاتی در خصوص یک مرد 28 ساله وجود دارد که سندروم بوی ماهی اش با پیوند کلیه رفع شده است. در برخی از موارد سندروم بوی ماهی به دلیل جهش ژن FMO3 اتفاق می افتد که دلیل آن مصرف پروتئین زیاد، بیماری کبد و افزایش باکتری در معده، بهداشت ضعیف، التهاب لثه و ... است.

مراقب باشید! این بوی خاص یعنی سلامت بدن شما در خطر است!

بدبویی دهان می تواند عاملی برای خجالت و شرمندگی افراد باشد؛ بنابراین باید مراقب باشند که این اتفاق برایشان رخ ندهد. گاهی اوقات علائم بد روی دهان و دندان را می توان با رعایت بهداشت دهان بهبود بخشید که شامل مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و تمیز کردن منظم دندان ها است، اما گاهی اوقات علت ریشه ای در این قضیه وجود دارد که ربطی به بهداشت دهان ندارد.

باید بدانید که برخی از مطالعات نشان می دهد در برخی از موارد نادر، بد بویی دهان نشان دهنده مشکل جدی در کلیه است. در حقیقت برخی از متخصصان بر این عقیده هستند که اگر احساس می کنید دهانتان بوی یک چیز خاص می دهد که با مسواک زدن رفع نمی گردد، باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید و به آنالیز کلیه ها بپردازید، اما به نظر شما این شرایط چه علائمی را با خودش به همراه دارد؟

اگر تنفستان بوی ماهی می دهد، احتمالاً به علت نارسایی کلیه است

اگر متوجه شدید که نفس و دهان شما یا عرق و ادرارتان بوی شبیه ماهی فاسد می دهد، احتمالا نشان دهنده نارسایی کلیه است و یک مطالعه تازه این موضوع را تصدیق می نماید. این اختلال که به آن سندروم بوی ماهی گفته می گردد، به گونه ای است که در آن بدن قادر نیست مواد شیمیایی با بوی قوی را تبدیل به ذراتی کند که بویش خنثی می گردد و در نتیجه چنین بوی تندی ایجاد خواهد شد که علت آن عملکرد نامناسب کلیه است.

البته علت های دیگری هم وجود دارد

سندروم بوی ماهی با بهبود کلیه درمان می گردد و گزارشاتی در خصوص یک مرد 28 ساله وجود دارد که سندروم بوی ماهی اش با پیوند کلیه رفع شده است. در برخی از موارد سندروم بوی ماهی به علت جهش ژن FMO3 اتفاق می افتد که علت آن مصرف پروتئین زیاد، بیماری کبد و افزایش باکتری در معده، بهداشت ضعیف، التهاب لثه و ... است.

برخی از خانم ها ممکن است این مشکل ژنی را داشته باشند که علائمشان در آغاز قاعدگی بیشتر می گردد. آزمایش های تشخیصی که معمولا از نمونه ادرار است، می تواند به تشخیص علائم این شرایط یاری کند و علت ریشه ای را پیدا کند.

این شرایط در موارد نادری اتفاق می افتد

اگر بخواهیم این مسئله را در تاریخ پزشکی آنالیز کنیم، اولین مورد ابتلا به سندروم مربوط به سال 1970 است، اما بعد از آن فقط چند صد مورد از این افراد در کل دنیا دیده شده اند و در نتیجه می توان گفت که این بیماری بسیار نادر است و خود پزشکان هم به میزان کافی از آن اطلاعاتی ندارند حتی برخی از پزشکان علائم این بیماری را نمی توانند با بیماری های دیگر مربوط به کلیه تشخیص دهند.

به همین علت بهتر است که این شرایط را تا جایی پیگیری کنید که علائم آن به طور کلی از بین برود. متاسفانه با وجود این که علائم نشان دهنده مشکل جدی و خطرناک نیستند، اما باز هم نگرانی در خصوص آن ها زیاد است.

بوی قوی در بدن و منزجر کننده می تواند در جنبه های سبک زندگی فرد، نوع روابطش با دیگران، زندگی اجتماعی و شغلش اثر منفی داشته باشد. برخی از افراد مبتلا به سندروم بوی ماهی ممکن است دچار مسائل اجتماعی و افسردگی شوند.

به همین علت اگر پزشک به این قضیه مشکوک باشد، اول به صورت مشاوره راه حل هایی را در خصوص تغییرات رژیم غذایی برای کاهش علائم در اختیار شما قرار می دهد و در مرحله دوم به ارزیابی دقیق مشکل و رفع کردن مسائل روحی که در طول این بیماری ایجاد شده است، می پردازد.

منبع: بهترین ها

منبع: فرادید
انتشار: 12 دی 1401 بروزرسانی: 12 دی 1401 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2246

به "مراقب باشید! این بوی خاص یعنی سلامت بدن شما در خطر است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراقب باشید! این بوی خاص یعنی سلامت بدن شما در خطر است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید