گشت و گذاری در شهر بهمئی Bahmai

به گزارش مجله خبری تیرول، شهرستان بهمئی از شهرستان های ایران در استان کهگیلویه و بویراحمد است. مرکز این شهرستان، شهر لیکک است که تنها نقطهٔ شهری این شهرستان محسوب می گردد. شهرستان بهمئی در قسمت غرب و جنوب غرب استان کهگیلویه و بویراحمد و در 40 کیلومتری شهرستان بهبهان واقع شده است . این شهرستان دارای دو اقلیم گرم و متفاوت دارای جاذبه ها و مناظر متعدد و متنوع، کوه ها و رودخانه ها، چشمه ها و چشم اندازهای طبیعی زیبا، پناهگاه ها، طبیعت بکر، غارهای تاریخی و طبیعی و دامنه های سرسبز به همراه مردم و عشایر خونگرم و مهمان نواز از خصوصیات برجسته و جذاب این شهرستان نوپاست. در ادامه همراه خبرنگاران باشید تا با جاهای دیدنی این شهر بیشتر آشنا شوید.

گشت و گذاری در شهر بهمئی Bahmai

تنگ سولک

در شمال شرقی شهر لیکک تنگه ای وجود دارد که می توانیم آن را بهشت گمشده اشکانیان بنامیم . بعد از گذشتن از روستای گچ بلند وارد تنگه ای می شویم که به علت وجود سروهای کوچک و زیبا1 ، تنگ سروک یا تنگ سولک نامیده می گردد.در وسط این راه و نرسیده به سنگ نوشته ها یک راه سنگفرش قدیمی چشم مسافران را خیره می نماید .بعد از گذشتن از این راه سنگفرش، در سمت راست یک سنگ نوشته وجود دارد که در آن نقش دو نفر ایستاده وجود دارد که دستهای راست خود را به طرف بالای تنگه کشیده اند مثل اینکه این دو نفر مسافر ان را به طرف سنگهای بالا که نمایش هیبت و عظمت حکومت الیمایی واشکانی است هدایت می نمایند.

دریاچه برم الوان یوسفی

این تالاب به فاصله 40 کیلومتری از شهر لیکک در جهت ارتباطی به شهر لنده واقع شده است که مساحت آن 15 هکتار، ارتفاع آن از سطح دریا 1100 متر و عمق آن بین 20 تا 40 متر واقع شده است. طبیعت زیبا، همواری زمین اطراف و وجود ماهی کپور شرایط گردشگری خوبی را فراهم نموده است.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

این تنگه به فاصله 10 کیلومتری از شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی است و طول تنگه که چندین کیلومتر بوده با جاده ارتباطی به لنده و سرآسیاب یوسفی طی می گردد.به خاطر وجود آب و هوای بسیار مطبوع و معتدل و همچنین پوشش گیاهی و جنگلهای زیبای آن سالانه توریستهای بسیاری را از اقصی نقاط ایران بالاخص جنوب کشور به خود جذب می نماید. بر اساس کتیبه های باستانی، این منطقه از جمله محل تفریح حکمرانان و پادشاهان دوره ساسانی بوده که در بخشهایی از این جهت راه شاهی موجود تایید نماینده این واقعیت است .آثار معماری صخره ای تنگ ماغر مربوط به دوره ساسانیان است.

قلعه نادر

از دیگر اماکن گردشگری این شهرستان قلعه نادر در شمال شهر لیکک سر بر آسمان کشیده و هویت و اصالت دیرین مردم این سرزمین را در عرصه تاریخ و گذار دوره های گوناگون به نمایش گذاشته، این قلعه معروف به کلات النظیر که روزگاری دژ نظامی افشاریه بوده، دارای هشت طبقه که بر روی طبقه اصلی آن ساختمان هایی از گچ برای مقامات فرماندهان ساخته شده که هم اکنون آثار آنها وجود دارد و در طبقات پایین تر حوض های آب محل استراحت نگهبانان و پایین قلعه چشمه آب(گازاران) واقع شده است، ضریب امنیتی این قلعه شباهت زیادی به کاخ هگمتانه پادشاهان ماد که دارای 7 دایره تودرتو بوده دارد.

امامزاده بابا احمد

این امامزاده در روستایی به همین نام واقع شده است که در محدوده دهستان کت واقع است . این امامزاده و شیوخ متولی آن در نزدیک مردم از احترام خاصی برخوردار هستند . و همه روزه زوار فراوانی این امامزاده را زیارت می نمایند.این امام زاده دارای بنایی منحصر به فرد و خاص است .

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت ارتودنسی

منبع: تاپ تراول
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 784

به "گشت و گذاری در شهر بهمئی Bahmai" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت و گذاری در شهر بهمئی Bahmai"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید